لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

فرمانده لشگر فاطمیون گزارش‌ها درباره تلفات نیروهای آن در حمله اخیر اسرائیل را تکذیب کرد


تصویری آرشیوی از حملات هوایی اسرائیل به سوریه
تصویری آرشیوی از حملات هوایی اسرائیل به سوریه

یک روز پس از «سنگین‌ترین حمله هوایی اسرائیل به سوریه»، فرمانده لشگر فاطمیون گزارش‌های کشته شدن شماری از نیروهایش در این بمباران را «تکذیب کرد».

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، روز پنجشنبه ۲۵ دی، به نقل از فرمانده این لشگر نوشت که در بمباران اسرائیلی نه تنها مواضع فاطمیون هدف قرار نگرفته، بلکه هیچ رزمنده افغانستانی نیز کشته نشد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که در «حملات اسرائیل» در بامداد روز چهارشنبه ۲۴ دی به شرقی‌ترین منطقه سوریه، ۵۷ تن کشته و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند که دستکم ۱۱ تن از کشته‌شدگان جزو نیروهای تیپ فاطمیون بودند.

این نهاد نزدیک به مخالفان حکومت بشار اسد که از بریتانیا رویدادهای جنگ داخلی ۱۰ ساله سوریه را رصد می‌کند، افزوده که اسرائیل در این حملات، نقاط متعددی را در دیرالزور و در جوار البوکمال بمباران کرد و در جریان این عملیات به گونه‌ای سخت‌ترین ضربه در سال‌های گذشته را به نیروهای متحد با ایران وارد آورده است.

فرمانده لشگر فاطمیون، که خبرگزاری تسنیم نام او را نبرده، ضمن «تکذیب» کشته شدن نیروهای تحت فرمانش، گفته که در این حملات «تعدادی از افسران ارتش سوریه» کشته شدند زیرا جنگنده‌های اسرائیلی «مواضع ارتش سوریه» را در دیرالزور بمباران کردند.

این فرمانده در ادامه عنوان کرد که انتشار اخبار و ارقام مربوط به تلفات بمباران دیروز، برای «ایجاد رعب و وحشت در بدنه رهبری و رزمندگان جبهه مقاومت است حال آن‌که خود می‌دانند ادامه این روند، زوال آنها را بیش از پیش در دسترس جبهه مقاومت اسلامی قرار می‌دهد».

آن‌چه که این فرمانده «جبهه مقاومت» نامیده، گروه‌های هم‌سو با ایران هستند که آمریکا، اسرائیل و بخشی از جامعه جهانی، آنها را «تروریستی» می‌دانند.

بر اساس مصاحبه‌های گذشته فرماندهان و جنگجویان فاطمیون، هزاران تن از این نیروها که هم‌راستا با نیروی قدس ایران به سوریه اعزام شده‌اند، در جنگ در این کشور کشته و شمار بیش‌تری نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که اطلاعات مربوط به نقل و انتقال جدید نیروهای متحد ایران در منطقه را این بار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در دیدار روز دوشنبه ۲۲ دی در واشینگتن، به یوسی کوهن، رییس موساد داد و اسرائیل ساعاتی بعد حمله را عملی کرد.

اسرائیل بمباران تازه منتسب به خود را تایید یا رد نکرده اما ارتش این کشور به تازگی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰، بیش از ۵۰۰ بار به «اهداف ایران و متحدین آن» در سوریه حمله کرد و ایران پاسخی نداد.

اسرائیل گفته است فارغ از نوع دولت در آمریکا، برای تامین اهداف خود، به این حملات در آینده ادامه خواهد داد.

مقامات و فرماندهان ایران در خصوص بمباران روز چهارشنبه سکوت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG