لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۵

وکیل محمد حسینی می‌گوید اقرارهای موکل او «تحت شکنجه» اخذ شده است


وکیل محمد حسینی، از معترضان محکوم به اعدام، به دنبال اولین دیدار با او تاکید کرد که اقرارهای موکلش همگی «تحت شکنجه» اخذ شده و بنابراین از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

محمد حسینی متهم ردیف دوم در پرونده قتل روح‌الله عجمیان از نیروهای بسیج است که در جریان اعتراضاتی که روز ۱۲ آبان به مناسبت چهلم حدیث نجفی در کرج رخ داد، کشته شد.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل آقای حسینی، روز یکشنبه ۲۷ آذر در شبکه اجتماعی توییتر از ملاقاتی که سرانجام توانسته است با موکل خود در زندان کرج داشته باشد، نوشت و فاش ساخت که او در بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته است.

آقای شریف‌زاده اردکانی نوشت: «با سیدمحمد حسینی در زندان کرج ملاقات کردم. روایتش همه اشک بود. از شکنجه، ضرب وشتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت‌های مختلف بدن.»

این وکیل دادگستری سپس خطرنشان کرد که اقرارهای محمد حسینی «تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد».

علی شریف‌زاده اردکانی توییت خود را با هشتگ «#نه_به_اعدام» به پایان برده است.

آقای شریف‌زاده در حالی برای لغو حکم محمد حسینی تلاش می‌کند که مسئولان قضایی ایران تا روزهای اخیر به او اجازه تنظیم وکالتنامه، مطالعه پرونده موکل خود و حتی دیدار با او را نداده بودند.

او شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ آذر در توییتی نوشت: «جهت اخذ وکالت و ملاقات با سیدمحمد حسینی برای فرجام خواهی از حکم اعدام طی درخواست خودشان از زندان، به شعبه اول انقلاب کرج مراجعه کردم. متاسفانه برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری از اجازه تتظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده خودداری شد.»

این وکیل دادگستری سپس اقدام دادگاه انقلاب را «نقض آشکار حقوق یک انسان محکوم به اعدام» توصیف کرد.

طبق اعلام سازمان عفو بین‌الملل، پنج معترض در ارتباط با پرونده قتل روح‌الله عجمیان حکم اعدام گرفته‌اند و در مجموع ۱۶ تن به مشارکت در قتل او متهم شده‌اند.

محمد حسینی پیشتر اتهامات منتسب به خود مبنی بر نقش داشتن در مرگ روح‌الله عجمیان را رد کرده است.

با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG