لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

طنین شعارهای ضدحکومتی در شب برفی تهران و شهرهای همدان، آمل و بجنورد


مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله شهرک‌ اکباتان، صادقیه، شهرک باقری، نارمک، تهرانپارس در شامگاه برفی یک‌شنبه شاهد سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی از سوی معترضان بود.

جمعی از مردم نیز در شهرهای آمل استان مازندران، بجنورد استان خراسان شمالی، کلاچای استان گیلان، همدان و تعداد دیگری از شهرهای ایران اقدام به سردادن شعارهای شبانه و پخش آژیر نمادین انقلاب کردند.

شهرک اکباتان در غرب تهران شامگاه یک‌شنبه بیست و سوم بهمن ماه صحنه سردادن شعارهای ضد حکومتی بود. معترضان در اکباتان از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سردادند.

جمعی از مردم شهرک باقری هم یک‌شنبه شب اقدام به سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی کردند. معترضان در این شهرک از جمله شعار «مرگ بر سپاهی» و و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

معترضان همچنین در منطقه صادقیه تهران با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک» به اعتراضات خود ادامه دادند.

در مناطق نارمک و تهرانپارس، در شرق تهران، نیز شامگاه یک‌شنبه جمعی از مردم معترض شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند. «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» از دیگر شعارهای شبانه معترضان در این منطقه بود.

بنابر ویدیوهایی منتشر شده شماری از زنان معترض شامگاه یک‌شنبه با وجود بارش برف در مناطق مختلف تهران اقدام به شعارنویسی کردند. «مرگ بر خامنه‌ای» از جمله شعارهای اصلی است که در این ویدیوها زنان معترض در حالی دیوارنویسی آن در مناطق بودند.

شهر آمل در استان مازندران نیز یک‌شنبه شب شاهد سردادن شعارهای شبانه جمعی از مردم بود و معترضان در بخشی از مناطق مسکونی شهر اقدام به پخش «آژیر انقلاب» کردند. این رخداد در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، هم تکرار شد.

پخش «آژیر انقلاب» در جریان اعتراضات سراسری گسترش یافت و پیش از این نیز معترضان در مناطق مختلفی از تهران و دیگر شهرهای ایران از آن به عنوان اعتراضی نمادین استفاده کرده‌اند.

معترضان همچنین یک‌شنبه شب در برخی شهرها از جمله شهر کلاچای در استان گیلان، تبلیغات حکومتی نصب شده سطح خیابان‌ها را به آتش کشیدند.

مناطقی از شهر همدان نیز شامگاه یک‌شنبه شاهد سردادن شعارهای شبانه و ضدحکومتی از سوی جمعی از مردم بود. «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای شبانه معترضان در همدان بود.

XS
SM
MD
LG