لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۱

مژگان ایلانلو، مستندساز ایرانی، بار دیگر بازداشت شد

۰۰:۵۳ ۲۹.۵.۱۴۰۲

پلمب یک مرکز بوم‌گردی در الولک قزوین به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری

گزارش‌ها حاکی است که مرکز بوم‌گردی به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در الولک قزوین پلمب شد.

دبیر نظارت بر اماکن میراث فرهنگی دادسرای مرکز استان قروین گفته است: «این مرکز بوم‌گردی به علت برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب پلمب و برای تشکیل پرونده قضایی این واحد متخلف اقدام شده است».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مقام قضایی اضافه کرده است: «در صورت مشاهده هرگونه تخلّف و هنجارشکنی؛ این دادستانی قطعاً مکلّف و موظّف به رسیدگی به تخلّفات و تشکیل پرونده قضایی است.»

روستای الولک در ۱۲ کیلومتری شمال شهرستان قزوین قرار دارد.

جمهوری اسلامی برای اعمال حجاب اجباری در ماه‌های اخیر صدها کافه، رستوران، مغازه، کتابفروشی، مرکز خرید و مرکز گردشگری را پلمپ کرده است و بسیاری هم بازداشت یا ممنوع‌الکار شده‌اند.

۲۲:۳۷ ۲۸.۵.۱۴۰۲

یک نماینده مجلس: دولت «بدترین روش» را برای مدیریت سوخت انتخاب کرد

یک نماینده مجلس در واکنش به اظهارات دو روز پیش معاون اول رئیس جمهور ایران درباره ازدحام در پمپ بنزین‌ها گفت که دولت ابراهیم رئیسی «بدترین روش» را برای مدیریت سوخت انتخاب کرده است.

مالک شریعتی روز شنبه ۲۸ مرداد یادآوری کرد مجلس در قانون بودجه امسال دولت را مکلف کرده بود کارت‌های سوخت را طوری «مدیریت» کند که مردم از کارت‌های شخصی خود استفاده کنند. او در گفت‌وگو با سایت خانه ملت افزود: «دولت بدترین روش را برای مدیریت سوخت انتخاب کرده و اقدام به محدودسازی جایگاه های کارت های سوخت و لیتراژ بنزین کرده است.»

محمد محبر روز ۲۶ مرداد گفته بود که «شایعات» و «مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اعمال محدودیت در کارت‌های سوخت» باعث ازدحام در پمپ بنزین‌های کشور شد. او همچنین با اشاره به «ازدحام» در ۱۵ پمپ بنزین در تهران گفت که سقف برداشت و برخی محدودیت‌ها لغو می‌شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

شریعتی در ادامه انتقاد از عملکرد دولت همچنین خبر داد که در برخی از شهرهای ایران «از ساعت ۱۸ سوخت گیری خودروها انجام نمی‌شود»

در روزهای اخیر به‌رغم تاکید مقامات دولت ابراهیم رئیسی بر عدم افزایش قیمت بنزین و پر بودن مخازن سوخت کشور، صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌های شهرهای کوچک و بزرگ تشکیل شده بود.

همچنین ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد در شهرهایی مانند اهواز جایگاه‌های سوخت تعطیل شده‌اند.

با این حال جواد اوجی، وزیر نفت ایران، روز ۲۶ مرداد اطمینان داد که «مشکلی در تامین بنزین وجود ندارد».

در آبان ۱۳۹۸ در حالی که مقامات دولت وقت ایران بحث افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده بودند، بدون اعلام قبلی به صورت ناگهانی بنزین آزاد گران شد که همین امر آغازگر اعتراضات گسترده‌ای در کشور بود که به سرعت رنگ و بوی ضدحکومتی گرفت و نیروهای امنیتی نیز آن را به شدت سرکوب کردند.

۲۲:۳۶ ۲۸.۵.۱۴۰۲

تازه‌های ایران و جهان در روز شنبه ۲۸ مرداد را اینجا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG