لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۸

کانون کارگردانان: ابراهیم گلستان به سینمای ایران روحی تازه داد

۲۳:۴۷ ۱.۶.۱۴۰۲

بازداشت سه تن از اعضای خانواده‌‌‌های کشته‌شدگان اعتراضات در ادامه فشارهای امنیتی

فعالان مدنی روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از بازداشت مهسا یزدانی، نسرین علیزاده و فرامرز براهویی از اعضای خانوادۀ کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ خبر دادند.

فاطمه حیدری یکی از خواهران دادخواه روز چهارشنبه در این شبکه اجتماعی از بازداشت مهسا یزدانی، مادر محمد جواد زاهدی از کشته‌شدگان اعتراضات در ساری خبر داد. خانم حیدری همچنین نوشت نسرین علیزاده، خواهر شیرین علیزاده،‌ از کشته‌شدگان اعتراضات اصفهان، نیز بازداشت شده است.

احضار و تهدید و بازداشت خانواده‌های دادخواه معترضان کشته‌شده به‌ویژه در واپسین هفته‌های مانده به سالگرد جان باختن مهسا امینی و آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» شدت گرفته است.

در همین زمینه، آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، روز چهارشنبه نوشت نهادهای امنیتی فرامرز براهویی برادر ۱۵ سالهٔ اسماعیل براهویی از کشته‌شده‌‌گان «جمعه خونین» زاهدان را نیز بازداشت کرده‌اند. او در همین پست به بازداشت شوهر خانم علیزاده، کورش وزیری اشاره کرد که از هفته گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

خانواده عرفان رضایی نوایی، نوجوان کشته‌شده در اعتراضات مشهد نیز روز گذشته از تماس‌های مشکوک با تلفن‌های همراه خود خبر دادند. خانواده آقای رضایی نوایی با انتشار عکسی از تماس‌های یک خط ناشناس با آن‌ها، این گونه فشارها را با نزدیک شدن زادروز این نوجوان کشته‌شده در اعتراضات مرتبط دانستند.

گزارش‌های مختلف حاکی است که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی همچنین شماری از اعضای خانواده‌های دادخواه را از برگزاری مراسم سالگرد معترضان کشته‌شده و همچنین فعالیت در فضای مجازی نیز منع کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG