لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

هشدار بایدن به ایران: در صورت تداوم حمله به نیروهای آمریکایی واکنش نشان خواهیم داد


جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه به رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که اگر ایران یا گروه‌های نیابتی آن به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه حمله کنند، واشینگتن واکنش نشان خواهد داد.

آقای بایدن که در نشستی خبری به همراه نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید حضور یافته بود، گفت: «هشدار من به آیت‌الله این است که اگر همچنان به اقدامات خود علیه آن نیروها ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد. و او باید آماده باشد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که از آغاز جنگ میان اسرائیل و گروه شبه‌نظامی حماس تاکنون نیروهای آمریکایی و پایگاه‌های نظامی آنها در خاورمیانه هدف چندین حمله قرار گرفته‌اند.

روزنامه واشینگتن‌پست روز سه‌شنبه به نقل از مقامات ایالات متحده گزارش داد که طی هفته گذشته دست‌کم ۲۴ نفر از سربازان آمریکایی در جریان حملات به پایگاه‌های آمریکا عراق و سوریه دچار جراحات سطحی شده‌اند.

وبسایت پولیتیکو نیز روز چهارشنبه نوشت که یکی از پیمانکاران آمریکایی که در پایگاه هوایی الاسد در عراق خدمت می‌کرد حین دویدن پس از شنیده شدن آژیر خطری که به اشتباه به صدا درآمده بود، دچار حمله قلبی شد و جان باخت.

یکی از ناوشکن‌های نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سرخ روز سه‌شنبه چندین فروند موشک و پهپاد را رهگیری کرد. مبدا این حملات پایگاه‌های حوثی‌های یمن، که تحت حمایت ایران هستند، بود.

روز دوشنبه نیز ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، به خبرنگاران گفت که نیروهای آمریکایی در پادگان التنف در جنوب سوریه دو پهپاد را که مواضع آنها را هدف قرار داده بودند، سرنگون کردند. آقای رایدر همچنین گفت که پنتاگون با توجه به حمایت‌های گذشته ایران از این گروه‌ها، ایران را مسئول حملات علیه نیروهای آمریکایی‌ها می‌داند.

با استفاده از گزارش‌های پولیتیکو و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG