لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۸

محاکمۀ حشمت‌الله طبرزدی و وضعیت او در زندان در گفت‌وگو با فرزندش


عکس آرشیوی از حشمت‌الله طبرزدی
عکس آرشیوی از حشمت‌الله طبرزدی

حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیرکل جبهۀ دموکراتیک ایران که اکنون در زندان به سر می‌برد، در پرونده‌ای جدید به چهار سال و سه‌ ماه حبس محکوم شد.

بر اساس نامه‌ای از آقای طبرزدی که نسخه‌ای از آن در اختیار رادیوفردا قرار گرفته، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری روز دوم آبان‌ امسال آقای طبرزدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام»‌ و «تبانی به‌قصد بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی» محاکمه کرده است.

بر این اساس، این فعال سیاسی که در زندان اصفهان نگهداری می‌شود، شب قبل از دادگاه ابتدا به «سلول انفرادی بازداشتگاه الف-ط» و سپس با «دستبند و پابند و همراه سه مأمور وزارت اطلاعات» به تهران منتقل شده است.

حشمت‌الله طبرزدی اعلام کرده که در این دادگاه از خود دفاع نکرده و گفته که «مطابق قانون و اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر، دادگاه باید علنی، مستقل و با حضور هیئت منصفه و وکیل» برگزار شود.

آقای طبرزدی در نامه خود گفته است «در این ۴۰۰ روز که در بازداشت هستم، از هرگونه فشار که توانسته‌اند بر من اعمال کنند، دریغ نورزیده‌اند».

پیشتر اعلام شد که حشمت‌الله طبرزدی در شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان به ۴۵ سال و شش‌ ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.

آقای طبرزدی چند ماه پیش از آن از سوی مأموران امنیتی در گلپایگان بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شد. اواخر فروردین امسال اعلام شد که او به «تبلیغ علیه نظام، همکاری با دولت متخاصم و محاربه» متهم شده است.

در گفت‌وگوی رادیوفردا با تیما، فرزند آقای طبرزدی، او آخرین وضعیت این زندانی سیاسی در زندان اصفهان را توضیح داده. تیما طبرزدی می‌گوید پدرش در دادگاه اخیر از خود دفاع نکرده و اعلام کرده که این دادگاه را مشروع و دارای صلاحیت نمی‌داند.

گفت‌وگو با تیما طبرزدی درباره احکام قضائی و شرایط زندان پدرش
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:41 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    بنیامین صدر

    بنیامین صدر از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه‌های مختلف ایران آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۲ به تحریریه رادیو فردا پیوست و در مدت فعالیت خود در رادیو فردا علاوه بر تهیه و اجرای برنامه‌های رادیویی، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرداگرام نیز بوده است.

XS
SM
MD
LG