لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۴

ارتش اسرائیل از کشته شدن ۲۴ سرباز خود در یک روز در مرکز نوار غزه خبر داد


سرباز اسرائیلی در نوار غزه - عکس از آرشیو
سرباز اسرائیلی در نوار غزه - عکس از آرشیو

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح سه‌شنبه، سوم بهمن، اعلام کرد که در انفجار و ریزش دو ساختمان که روز دوشنبه در مرکز غزه روی داد در مجموع ۲۱ سرباز این کشور کشته شدند.

با احتساب سه سرباز اسرائیلی دیگر که در همین روز کشته شده بودند این بزرگ‌ترین تلفات ارتس اسرائیل در یک روز در جنگ غزه توصیف شده است.

به گفته آقای هاگاری، انفجارها در منطقه‌ای که حدود ۶۰۰ متر از مرز اسرائیل فاصله دارد و هنگامی روی داد که نیروهای ارتش در حال پاکسازی و تخریب ساختمان‌های حماس برای ایجاد منطقه حائل که بازگشت اسرائیلی‌های مرزنشین به خانه‌های خود را تامین کند بودند.

سخنگوی ارتش اسرائیل افزود اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که حدود ساعت چهار عصر دوشنبه «تروریست‌ها یک آرپی‌جی به سمت تانک حامی نیروها شلیک کردند و همزمان، انفجاری در دو ساختمان دو طبقه رخ داد».

بنا بر این گزارش، انفجار احتمالا به دلیل مین‌هایی بود که سربازان برای تخریب ساختمان‌ها کار گذاشته بودند.

ارتش اسرائیل ابتدا تعداد سربازان کشته شده را ده تن اعلام کرده بود.

با احتساب قربانیان روز دوشنبه، شمار سربازان اسرائیل که در جریان عملیات زمینی این کشور تاکنون در غزه کشته شده‌اند به ۲۱۹ تن رسید.

در واکنش به مرگ گروهی از سربازان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه تأکید کرد که ارتش «تا رسیدن به پیروزی مطلق» به جنگ در غزه ادامه دهد.

پیشتر وب‌سایت آکسیوس در روز دوشنبه به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داده بود که این کشور پیشنهاد توافقی چندمرحله‌ای مبنی بر توقف دو ماهه در جنگ غزه در ازای آزادی همه گروگان‌های باقیمانده در این باریکه را ارائه کرده است.

عملیات اسرائیل در غزه پاسخ به یورش ۱۵ مهرماه گروه افراطی حماس به خاک این کشور آغاز شد.

گروه حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تروریستی شناخته می‌شود در آن یورش نزدیک به ۱۲۰۰ تن را کشت و حدود ۲۴۰ نفر را گروگان گرفت.

به گفته مقام‌های بهداشت و درمان غزه که در کنترل حماس است، عملیات اسرائیل تاکنون به کشته شدن بیش از ۲۵ هزار نفر منجر شده است.

منابع: رویترز، رادیوفردا/ ح. ج./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG