لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

پایان رأی‌گیری در انتخابات پاکستان؛ «۹ نفر» در حملات شبه‌نظامیان کشته شدند


حوزه رای‌گیری
حوزه رای‌گیری

زمان رأی‌گیری در پاکستان بعدازظهر روز پنج‌شنبه در حالی به پایان رسید که در حملات پراکنده شبه‌نظامیان در چند نقطه این کشور ۹ نفر از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند.

همزمان با آغاز انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان در روز پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن، دولت این کشور اعلام کرده بود که برای «حفظ نظم و قانون» سرویس تلفن همراه به طور موقت قطع شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چند مرز زمینی نیز به همین منظور بسته شده بود.

وزارت کشور پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به افزایش حوادث تروریستی اخیر، تصمیم گرفته شده است که برای حفظ نظم و مقابله با تهدیدات، خدمات تلفن همراه در سراسر کشور به طور موقت قطع شود.»

این تصمیم در حالی در روز انتخابات اتخاذ شد که این کشور در ماه‌های اخیر شاهد ناامنی شدید بوده و از سوی دیگر در آستانه انتخابات تنش‌های سیاسی به اوج خود رسیده است.

عمران‌ خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که اکنون زندانی است، روز چهارشنبه از هواداران خود خواست که پس از انداختن رأی خود به صندوق، تا زمان اعلام نتایج انتخابات در خارج از شعبه‌های اخذ رای منتظر بمانند.

انتخابات پارلمانی پاکستان روز پنج‌شنبه در بیش از ۹۰ هزار شعبه اخذ رأی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌رغم افزایش تدابیر امنیتی، روز پنج‌شنبه دست‌کم ۹ نفر از جمله دو کودک در حملات پراکنده شبه‌نظامیان کشته شدند.

دو انفجار ناشی از بمب‌های دست‌ساز در نزدیکی دفاتر نامزدهای انتخابات پارلمانی و استانی در دو نقطه جداگانه در جنوب غربی پاکستان در روز چهارشنبه نیز دست‌کم ۲۶ کشته برجا گذاشت.

انتظار می‌رود که نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات پارلمانی پاکستان پس از پایان این انتخابات در ساعت پنج بعدازظهر به‌تدریج اعلام شود.

بیش از نیم میلیون نیروی نهادها و ارگان‌های انتظامی و امنیتی برای تامین امنیت رای‌گیری در سراسر پاکستان مستقر شده‌اند.

دولت پاکستان همچنین اعلام کرد مرزهای خود را با ایران و افغانستان به دلایل امنیتی برای یک روز بسته است.

بیش از ۱۲۸ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز پنج‌شنبه پاکستان هستند. این انتخابات دوازدهمین انتخابات سراسری پاکستان در عمر ۷۶ ساله این کشور است.

XS
SM
MD
LG