لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۸

توپ فساد در زمین فوتبال ایران


در روزهای اخیر برخی رسانه‌های ایران از یک پرونده فساد مالی، و برخورد با مدیران متخلف در فوتبال ایران پرده برداشتند؛ پای برخی افراد سرشناس رسانه‌ای فوتبال هم به این ماجرا باز شده است.

پس از انتشار این گزارش‌ها و خبرها، کمیته اخلاق فدراسیون‌ فوتبال جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات پیرامون این پرونده که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، همچنان ادامه دارد...»

هم‌زمان در ادامه رسیدگی به این پرونده بزرگ رشوه در فوتبال ایران که چند مدیر مستعفی و پیشین فدراسیون هم به‌عنوان متهم در آن حضور دارند؛ خبرگزاری تسنیم در ایران، ۲۳ اردیبهشت، مدعی شد که یک مدیر اجرایی ارشد فدراسیون و سازمان لیگ (س. م)، یکی از مسئولان پیشین سازمان لیگ که چندی پیش به‌عنوان مشاور رئیس فدراسیون منصوب شد (خ. الف)، و مدیر و سردبیر یک وب‌سایت ورزشی پر مخاطب (پ. ر)، در دادگاه یکی از استان‌های جنوب شرقی ایران‌ با عنوان متهم حاضر شدند.

توپ فساد در زمین فوتبال
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:37 0:00
لینک مستقیم

بر اساس گزار‌ش‌های منتشر شده، دو مدیر ارشد فوتبال که این هفته به دادگاه رفته‌اند در سال‌های اخیر در برگزاری لیگ برتر و لیگ دسته یک فوتبال ایران نقش کلیدی داشتند.

چهره رسانه‌ای مشهور هم که مدیر و سردبیر یک سایت ورزشی است، آنچنان که در خبرها آمده در چند سال اخیر با عنوان مشاور رسانه‌ای فعالیت می‌کرده و از برخی مدیران، مربیان و برخی بازیکن‌ها در ازای انتشار گزارش‌ها و خبرهای جهت‌دار یا کمک به آن‌ها در تسهیل انتقال بازیکنان به باشگاه‌ها، پول دریافت کرده است.

البته هیچ‌یک از این چهره‌های وزرشی به طور مستقیم نسبت به این اتهامات واکنشی نشان نداده‌اند.

اهالی خوش‌نام فوتبال در سال‌های اخیر بارها درباره انتشار خبرهای مغرضانه ورزشی در برخی رسانه‌ها، پرداخت رشوه از سوی برخی باشگاه‌ها به برخی داوران و پدیده «دلالی» مشکوک در فوتبال ایران هشدار داده‌اند، موضوعی که چندان با قاطعیت و جدیت با آن برخورد نشد.

شاید بهترین تعبیر را در این‌باره سال‌ها پیش ناصر حجازی، مربی شهیر و فقید فوتبال ایران، در برنامه تلویزیونی و فوتبالی ۹۰ بر زبان آورد که «می‌گویند فوتبال ایران ناپاک است، مگر جای دیگر ما پاک است که "ناپاکی فوتبال" مسئله باشد».

  • 16x9 Image

    بنیامین صدر

    بنیامین صدر از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه‌های مختلف ایران آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۲ به تحریریه رادیو فردا پیوست و در مدت فعالیت خود در رادیو فردا علاوه بر تهیه و اجرای برنامه‌های رادیویی، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرداگرام نیز بوده است.

XS
SM
MD
LG