لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

«حمله» شرکت‌کنندگان در مراسم رئیسی به معترضان؛ پلیس لندن: یک نفر بازداشت شد


تصویری برگرفته ویدئو منتشر شده در شبکه های اجتماعی
تصویری برگرفته ویدئو منتشر شده در شبکه های اجتماعی

ساعاتی پس از انتشار تصاویری از «حمله» طرفداران جمهوری اسلامی به معترضان در شبکه‌های اجتماعی، پلیس لندن روز جمعه اعلام کرد که در این درگیری چهار نفر مجروح شدند و یک نفر نیز بازداشت شده است.

گزارش‌ها حاکی است که این درگیری در جریان مراسم یادبود برای کشته شدن ابراهیم رئیسی ، رئیس دولت سیزدهم، و همراهانش روز جمعه در شمال غربی لندن، روی داد.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شماری از مخالفان جمهوری اسلامی با در دست داشتن پرچم‌های ایران در مقابل این مراسم دست به تظاهرات زده و شعارهایی مانند «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

این تصاویر همچنین حاکی است که تعدادی مرد که لباس مشکی برتن دارند به سمت معترضان حمله کرده و با آنها درگیر می‌شوند.

در یکی از این ویدئو‌ها، یک زن که در حال گرفتن ویدئو از این درگیری است، مورد حمله مردان سیاهپوش قرار می‌گیرد و به زمین خورد. در ادامه این ویدئو مردی سیاهپوش دیده می‌شود به این زن که روی زمین افتاده٬ لگد می‌زند.

پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه خود تصریح کرده است که روز جمعه ساعت ۱۸:۲۱ روز جمعه، ۲۴ مه، گزارش‌هایی از بی‌نظمی در خیابان آلپرتون لِین، در ومبلی، دریافت کرد به همین دلیل ماموران خود را به این منطقه اعزام کرد.

پلیس لندن اضافه کرده است که این درگیری در بیرون از محل مراسم برای ابراهیم رئیسی روی داد.

این بیانیه اضافه می‌کند که نیروهای سازمان آمبولانس لندن در جریان این درگیری در محل مستقر شدند.

سخنگوی پلیس متروپولیتن تایید کرد که چهار نفر به طور سطحی مجروح شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

این سخنگو اضافه کرده است: « یک نفر نیز به ظن اغتشاشات خشونت‌آمیز دستگیر شد.»

پلیس لندن همچنین می‌گوید٬ حاضران را از محل درگیری متفرق کرده است.

طبق این گزارش نیروهای پلیس تا ساعت سه بامداد شنبه در محل حضور داشتند.


ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و او و هفت تن همراهش جان خود را از دست دادند.

او در دهه ۱۳۶۰ در قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد. ابراهیم رئیسی یکی از چهار عضو هیئت مرگ در تابستان ۱۳۶۷ بود. به گفته عفو بین الملل در تابستان سال ۱۳۶۷، هزاران زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را می‌گذراندند، اعدام شدند.

ابراهیم رئیسی همچنین در اوایل دهه شصت و بحبوحه سرکوب و اعدام مخالفان سیاسی، در سمت‌هایی همچون دادستان کرج و همدان و دادستان انقلاب تهران فعالیت داشت.

XS
SM
MD
LG