لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۹

شرکت هوش‌ مصنوعی می‌گوید عملیات نفوذ از روسیه، چین، ایران و اسرائیل را حذف کرده است


شرکت هوش مصنوعی«‌اوپن‌ای‌آی» روز پنجشنبه دهم خرداد ماه در گزارشی اعلام کرد که پنج جریان نفوذ آنلاین را که با استفاده از هوش مصنوعی به دنبال «فریب»‌ در افکار عمومی بوده‌اند، حذف کرده‌ است.

بر اساس گزارش جدید این شرکت، عملیات نفوذ آنلاین بازیگران بد مستقر در روسیه، چین، ایران و اسرائیل در تلاش بودند تا از هوش مصنوعی برای فریب عمومی استفاده کنند.

طبق این گزارش، این بازیگران در عرصه آنلاین از ابزارهای «اوپن‌ای‌آی» که شامل «چت جی‌پی‌تی» می‌شود، برای ایجاد نظرات رسانه‌های اجتماعی به زبان‌های مختلف، ساختن نام‌ها و شناسنامه برای حساب‌های جعلی، ساخت کارتون‌ها و تصاویر دیگر، و کد اشکال‌زدایی استفاده کرده‌اند.

این کارزارها درباره موضوعاتی چون حمله روسیه به اوکراین، درگیری در غزه، روند مسایل سیاسی در اروپا و ایالات متحده، متمرکز بودند.

شرکت متا، مالک اینستاگرام و فیس‌بوک نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که چندین عملیات مخفی را که با استفاده از هوش‌مصنوعی به تولید تصاویر، ویدئوها و متن می‌پرداختند، حذف کرده‌است.

اوپن‌ای‌آی در سه ماه گذشته، حساب‌های مرتبط با پنج عملیات نفوذ مخفی را ممنوع کرده‌ و این‌گونه فعالیت‌ها را تحت ‌عنوان «تلاش برای دستکاری افکار عمومی و تأثیرگذاری بر نتایج سیاسی بدون افشای هویت یا اهداف واقعی بازیگران پشت‌پرده » یاد می‌کند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا پیشتر هشدار داده‌بود که نوآوری‌ها در هوش مصنوعی به بازیگران خارجی این امکان را می‌دهد که پیام‌های سیاسی به ظاهر معتبرتر را کارآمدتر، در مقیاس بزرگ‌تر و با محتوایی متناسب با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف تولید کنند.

XS
SM
MD
LG