لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۷

حمله «تبعه ۱۹ ساله افغانستان» با چاقو به یک زن در فرانکفورت


دفتر دادستانی و پلیس شهر فرانکفورت اعلام کردند یک زن ۴۱ ساله آلمانی بر اثر حمله یک تبعه ۱۹ ساله افغانستان به شدت مجروح شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد منتشر شده است،‌ بعدازظهر روز دوشنبه این مهاجم به زن آلمانی که روی نیمکت پارکی در نزدیکی رودخانه «مین» نشسته بود، حمله کرد.

پلیس آلمان می‌گوید قربانی با مداخله رهگذران نجات یافت و مهاجم از صحنه متواری شد. اما در حالی که بین بوته‌ها پنهان شده بود،‌ بازداشت شد.

بر اساس گزارش پلیس، مهاجم از پشت به زن نزدیک شد و بعد از آن که شانه او را گرفت،‌ با چاقو چند ضربه به سر و گردن او وارد کرد. بعد از جدا شدن قربانی و روی زمین افتادن، مهاجم بار دیگر ضرباتی به او زد تا در نهایت رهگذران از راه رسیدند و مهاجم فرار کرد.

دادستانی فرانکفورت برای این مهاجم ۱۹ ساله به اتهام اقدام به قتل و وارد آوردن آسیب جدی حکم بازداشت صادر کرده است.

پلیس نیز اعلام کرده تحقیقات درباره جنبه‌های این حمله و انگیزه‌های مهاجم آغاز شده است.

این دومین حمله انجام شده توسط مهاجران افغان به شهروندان آلمانی در روزهای اخیر است.

حدود ده روز پیش یک تبعه ۲۵ ساله افغانستان در حمله به یک تجمع گروه‌های راست افراطی در شهر مانهایم، چند نفر را مجروح کرد و یک پلیس را کشت.

در این حمله که روز ۱۱ خرداد انجام شد،‌ مهاجم با چاقو به شرکت‌کنندگان حمله کرد و میشائیل استورزنبرگر،‌ فعال سیاسی مخالف اسلام، یک پلیس و چهار تن دیگر را با ضربات چاقو مجروح کرد.

پلیس ۲۹ ساله‌ای که در این حادثه زخمی شده بود، دو روز بعد بر اثر شدت جراحت‌ها جان خود را از دست داد.

در واکنش به این اتفاق،‌ برخی شهروندان افغانستان مقیم آلمان با برگزاری تجمعاتی همبستگی خود با پلیس آلمان را به نمایش گذاشتند و اقدامات خشونت‌آمیز را محکوم کردند.

این در حالی است که دولت آلمان اعلام کرد در حال بررسی اخراج آن دسته از مهاجران از کشورهایی مانند افغانستان و سوریه است که در این کشور خطر و تهدید امنیتی به‌شمار می‌روند.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان روز ۱۶ خردادماه گفت: «هر کاری که ممکن است انجام می‌دهد تا اخراج مهاجران تبه‌کار به کشورهایی مانند افغانستان و سوریه را از سر بگیرد.»

به گفته خانم فایزر کسانی که برای آلمان «‌تهدید بالقوه»‌ به‌شمار می‌روند باید «به‌سرعت»‌ اخراج شوند.

XS
SM
MD
LG