لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۵

قطع شبکه آب و ناپدیدشدن چند نفر در پی وقوع سیل در چند استان ایران


سیل در ایران؛ عکس آرشیوی است
سیل در ایران؛ عکس آرشیوی است

در پی وقوع سیل در چند استان ایران، شبکه آب در ده‌ها روستا قطع شد و دست‌کم سه نفر در استان مازندران و همچنین سرنشینان یک خودرو در استان اردبیل ناپدید شدند.

غلامعلی فخاری مدیر هلال‌احمر استان مازندران جمعه ۲۵ خرداد از مفقود شدن ۳ نفر بر اثر سیل در جاده چالوس در منطقه «پیچ هزار چم» خبر داد.

آقای فخاری گفت در این سیل، چهار خودرو دچار حادثه شدند و یک نفر از ۴ مصدومی که به مراکز درمانی منتقل شدند از مفقودی ۳ نفر خبر داد.

او افزود که هنوز اطلاعی از سرنوشت این سه نفر در دست نیست.

مدیر هلال‌احمر استان مازندران درباره آسیب رسیدن به روستاها گفت که رانش و گل‌لای سبب انسداد جاده شده و انسداد جاده مرتفع شده است.

فرماندار چالوس صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که محور کندوان به علت سیلاب شب گذشته مسدود شد و محدودیت این مسیر در روز جمعه هم ادامه یافت.

او روز جمعه نیز خبر داد که پنج خودرو از میان گل و لای ناشی از سیلاب بیرون کشیده شدند و افزود استاندار مازنداران دستور داده با مسئولانی که «کم‌کاری» کرده‌اند، برخورد خواهد شد.

همزمان محمد عبدی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چاراویماق در آذربایجان شرقی اعلام کرد که در پی بارش‌های شامگاه پنجشنبه در برخی از نقاط این استان رودخانه قره‌آغاج چایی دچار طغیان شد.

بر اساس گزارش این مقام هلال احمر، سیل به برخی از روستاهای این منطقه از جمله گلی، ویران قیه، داشبلاغ، قیزلیخ و انباردان خساراتی وارد کرده و احشام برخی عشایر را با خود برده است.

محمد خانی اختلال مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم از اختلال در شبکه توزیع آب ۱۱۴ روستای منطقه کلیبر و خداآفرین خبر داد.

او گفت که اکنون تانکرهای آبرسانی آبفای استان برای توزیع آب شرب بهداشتی به منطقه اعزام شده‌اند.

در استان اردبیل نیز، فرماندار مشکین‌شهر از خسارت بالای تگرگ و جاری شدن سیلاب در این شهرستان خبر داد.

شهرام محمدی گفت: «در اثر بارش تگرگ بخش وسیعی از باغ‌ها و اراضی زراعی مشگین‌شهر تخریب شده و بیش از ۸۰ درصد از محصولات باغی وزراعی در بخش مرکزی و برخی از مناطق شهرستان از بین رفت.»

او ادامه داد: «وقوع سیلاب همچنین موجب وارد شدن خسارت فراوان به سازه‌های آبخیزداری در بخش ارشق شده و به تمام مزارع و باغ‌های واقع شده در حاشیه رودخانه قره‌سو و رودخانه‌های فصلی خسارت زد.»

بر اساس این گزارش، چهار دستگاه خودرو نیز طعمه سیلاب شد که سرنشینان سه دستگاه از خودروها با کمک مردم نجات یافته‌اند اما از سرنوشت سرنشینان یک دستگاه سواری پراید که طعمه سیلاب شده، فعلا اطلاعی در دست نیست.

وی افزود: بیشتر این خسارت‌ها به زمین‌های کشاورزی و راه روستایی وارد شده است.

وی گفت: اکنون عبور و مرور به روستاهای دومرخ، کرمستان و پوسمن به سختی صورت می‌گیرد.

در سال‌های اخیر سیل خسارت‌های بسیاری در استان‌های مختلف ایران برجای گذاشته است.

به عنوان نمونه، خردادماه سال گذشته سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های ایران؛ م.ت/ ع.م
XS
SM
MD
LG