لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

اکوادور در خاموشی فرو رفت


روبرتو لوکه وزیر زیرساخت عمومی کشور اکوادور روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه از خاموشی سراسری در این کشور خبر داد.

بنابر گزارش رسانه‌ها، حوالی ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی، این کشور در خاموشی کامل فرو رفت.

به گفته آقای لوکه، خرابی یک خط انتقال کلیدی ، دلیل اصلی این خاموشی است.

وزیر زیرساخت عمومی اکوادور در شبکه اجتماعی ایکس با بیان دریافت گزارش فوری از مرکز ملی کنترل انرژی در این کشور گفت: « یک نقص در خط انتقال وجود دارد که باعث قطع اتصال آبشاری شده است، بنابراین هیچ سرویس انرژی در مقیاس ملی وجود ندارد.»

به گفته این مقام مسئول تلاش‌ها برای حل این مشکل متمرکز شده‌است و ظرف چند ساعت، برق به برخی از بخش‌های کیتو، پایتخت این کشور بازگشته بود.

این کشور ۱۸ میلیون نفری در آمریکای جنوبی چندین سال است که با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند. خرابی زیرساخت‌ها، فقدان تعمیر و نگهداری و وابستگی به انرژی وارداتی، همگی به خاموشی‌های برق کمک کرده‌اند - اگرچه هیچ یک به اندازه این مورد گسترده نبوده است.

بیشتر انرژی اکوادور از کشور همسایه، کلمبیا تامین می‌شود؛ کشوری که برای تولید برق کافی برای مصرف داخلی خود تلاش کرده‌است.

اکوادور در ماه آوریل گذشته نیز با خاموشی‌های گسترده روبرو شد که وزارت نیرو آن را به جریان کم آب به دلیل خشکسالی طولانی، افزایش دما و عدم نگهداری از سیستم برق کشور نسبت داد.

برای هفته‌ها پس از آن، وزارت نیرو، قطع روزانه برق را برای کنترل وضعیت اعمال کرد که چندین ساعت به طول انجامید.

دانیل نوبوآ، رئیس جمهور این کشورنیز با اعلام «وضعیت اضطراری انرژی» دستور داد که مشاغل و ادارات دولتی برای چند روز تعطیل شوند و خواهان استعفای وزیر انرژی این کشور شد.

XS
SM
MD
LG