لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

محمدعلی ایازی: فشار تحریمی‌ها می‌تواند عامل اقبال به اصلاح‌طلبان باشد


محمدعلی ایازی
محمدعلی ایازی

محمدعلی ایازی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به گروهی از منتقدان و مخالفان سیاست‌های جمهوری اسلامی که گزینهٔ «نه» به انتخابات ریاست‌جمهوری را انتخاب کرده‌اند، می‌گوید حرفش با این گروه این است که با شرکت نکردن در انتخابات چه چیزی به دست می‌آورند.

به‌گفتهٔ آقای ایازی، در انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ ایرانیان متوجه شدند که اگر روند اصلاحی را طی می‌کردند، شاید خیلی از مشکلات‌شان حل می‌شد.

نویسندهٔ کتاب «قلمرو اجرای شریعت در حکومت دینی» معتقد است که با ورود مسعود پزشکیان، نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات، به انتخابات مقداری معادلات تغییر کرده و به‌گفتهٔ او یأس و سرخوردگی که در بخش‌هایی از جامعه بود، کمتر شده است.

با این حال آیت‌الله ایازی تأکید می‌کند که مشکلات پیش روی مسعود پزشکیان برای رسیدن به ساختمان پاستور زیاد است.

آقای ایازی در گفت‌وگو با رادیوفردا ورود محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت حسن روحانی، به کارزار انتخاباتی مسعود پزشکیان را هم تأثیرگذار می‌داند و اعتقاد دارد، فشار همزمان افکار عمومی و گروهی که او آن‌ها را «تحریم‌چی‌ها» می‌نامد، می‌تواند عامل استقبال از نامزد اصلاح‌طلبان بشود.

این روحانی منتقد حجاب اجباری و گشت‌های ارشاد، با اشاره به مقایسه حسن روحانی و مسعود پزشکیان، رویکرد این دو سیاستمدار را متفاوت می‌داند و می‌گوید شهروندانی که متقاعد به رأی دادن شده‌اند، می‌دانند که آقای پزشکیان توان انجام حداقل‌ها را به صورت نسبی دارد و خودش هم وعده‌ای نمی‌دهد. او به دنبال توافق و تعامل با قوای دیگر برای حل کردن حداقلی مشکلات است.

کامل این گفت‌وگو را در فایل زیر بشنوید.

گفت‌وگو با محمدعلی ایازی دربارهٔ چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:08 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG