لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۷

«مجوز دولت آمریکا» به ایران برای راه‌اندازی شعب اخذ رای در این کشور


ستاد انتخابات وزارت کشور (عکس از آرشیو)
ستاد انتخابات وزارت کشور (عکس از آرشیو)

صدای آمریکا روز شنبه دوم تیرماه خبر داد که دولت جو بایدن به ایران اجازه داده است تا برای انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده شعبه‌های اخذ رای در ایالات متحده راه اندازی کند.

این گزارش می‌افزاید این اقدام دولت آمریکا٬ واکنش منفی مخالفان حکومت جمهوری اسلامی را پی داشته است.

علیرضا محمودی، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران و «مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور»، نیز در این زمینه گفته است: «دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن و نیویورک بیان کردند برای داشتن صندوق سیار در آمریکا هماهنگی می‌کنیم. »

علیرضا محمودی اضافه کرده است: «در آمریکا بیش از ۳۰ صندوق اخذ رای دایر خواهیم کرد.»

این مقام وزارت خارجه ایران در خصوص اخذ رای در کانادا نیز گفت که در این زمینه مذاکراتی انجام شده است.

علیرضا محمودی گفت: «ملاقاتی را با حافظ منافع کانادا در ایران داشتیم و تاکید کردیم حق مسلم ما را به رسمیت بشناسند. در حال حاضر منتظر پاسخ آنها هستیم.»

به گزارش صدای آمریکا٬ وزارت خارجه آمریکا دربیانیه‌ای تصریح کرد که انتظار ندارد انتخابات ریاست جمهوری در ایران «آزاد یا عادلانه» باشد.

طبق این گزارش٬ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص شعب اخذ رای گفت که جمهوری اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری پیشین خود، در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ با تأیید دولت دولت ترامپ و دولت بایدن شعبه های اخذ رای داشت.

این سخنگو اضافه کرد: این موضوع «چیز جدیدی نیست.»

به گفته مسئول «برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور» بیش از ۳۴۴ صندوق جهت اخذ رای در کشورهای دیگر در نظر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG