لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

محل کنسرت خواننده زن جمهوری آذربایجان در اردبیل «پلمب شد»


در پی انتشار تصاویری از برگزاری کنسرت «داملا»، خواننده زن اهل جمهوری آذربایجان، در اردبیل، قوه قضائیه از پلمپ محل برگزاری کنسرت این خواننده خبر داد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۱۲ تیر اعلام کرد این اقدام با حکم دادستانی اردبیل، و به اتهام برگزاری «مراسم هنجارشکنانه و غیرقانونی» صورت گرفته است.

صدور این حکم پس از آن صورت گرفت که پخش ویدئوهایی از کنسرت این خواننده جمهوری آذربایجان بدون حجاب اجباری در فضای مجازی، فشار بخش‌هایی از حکومت را برای توقیف برنامه‌های او به دنبال داشت.

بنابر گزارش میزان، «ممدوا معصومه غریب قیزی» معروف به «داملا» با آنچه «سوءاستفاده از حسن‌نظر و اعتماد کشور ایران» خوانده شده با «پوشش نیمه‌عریان و ظاهرشدن در ملاءعام، موجبات جریحه‌دار شدن عفت عمومی وترویج فساد را فراهم کرده است.»

جلال آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل پس اعلام صدور دستور پلمپ و توقیف برنامه‌های این خواننده آذربایجانی تأکید کرد که «احترام به ارزش‌ها و قوانین هر کشور توسط اتباع خارجی جزو اصول مسلم است.»

دادستان مرکز استان اردبیل همچنین با اشاره به اقدامات قضایی صورت گرفته دربارهٔ این موضوع ادعا کرد «مطالبه گسترده هم‌وطنان از دستگاه قضایی» باعث شده موضوع با «جدیت» پیگیری شود و «با عوامل دخیل نیز به شدت برخورد می‌شود».

این در حالی است باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، پس از آنکه خانم داملا با تمجید از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق، تصاویری از آنان را در چند استوری به اشتراک گذاشت، از حضور این خواننده در ایران استقبال کرده بود.

این خواننده زن جمهوری آذربایجان در حالی به صورت رسمی به ایران برای اجرای کنسرت سفر کرده ‌بود که زنان در ایران از آغاز انقلاب ۵۷، مطابق قوانین جمهوری اسلامی اجازه خوانندگی در ملاءعام را ندارند و تنها می‌توانند در حضور مردان به اجرای موسیقی و آواز بپردازند.

XS
SM
MD
LG