لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۵

ترکیه در حضور اردوغان به هلند باخت و حذف شد


تیم ملی فوتبال هلند با برتری ۲-۱ مقابل ترکیه، پس از ۲۰ سال بار دیگر در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های اروپا قرار گرفت.

با پیروزی هلندی‌ها، برنامه دیدارهای نیمه نهایی کامل شد. اسپانیا در مونیخ به مصاف فرانسه می‌رود. هلند هم در دورتموند در برابر انگلیس قرار خواهد گرفت.

رجب طیب اردوغان به اتفاق بانوی اول ترکیه، جزو ۷۰ هزار نفری بودند که در ورزشگاه برلین، بازی را تماشا می‌کردند.

در دقیقه ۳۵ صمد آکایدین مدافع فنرباغچه روی پاس آردا گولر، ترکیه را پیش انداخت. به این ترتیب سنت گلزنی مدافعان ترکیه، در غیاب دمیرال هم قطع نشد.

هلند در نیمه دوم بازی هجومی‌تری در پیش گرفت. ترکیه با اینکه مریح دمیرال را به خاطر محرومیت ناشی از شادی گل سیاسی‌اش در اختیار نداشت، ۷۰ دقیقه در برابر لاله‌های نارنجی مقاومت کرد.

بالاخره حملات دامنه‌دار هلند به ثمر نشست و توپ از خط دروازه مرت گونوک گذشت.

استفان دی‌فرای مدافع ۳۲ ساله اینترمیلان روی ارسال ممفیس دیپای، با ضربه سر چکشی، بازی را به تساوی کشاند.

شش دقیقه بعد، دنزل دومفریس که او هم اینتری است، مرت مولدور را واداشت تا گل به خودی دیگری را در جام ملت‌ها به ثبت برساند.

این بازی پر شور و هیجان، در ادامه با سیل هجوم‌های ترکیه همراه شد اما تلاش‌های کادی اوغلو و آردا گولر، حاصلی در بر نداشت.

ویرجین فان دایک مدافع سرسخت هلند و بارت فربروخن جوان‌ترین دروازه‌بان جام، اجازه ندادند نتیجه تغییر کند.

پیش از این مسابقه، انگلیس با پیروزی در ضربات پنالتی، به مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

انگلیس و سوئیس در یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه دوسلدورف به مصاف هم رفتند، رقابتی که در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

بریل امبولو بازیکن موناکو در دقیقه ۷۴ موفق شد دروازه پیکفورد را باز کند. شش دقیقه بعد، بوکایو ساکا گل تساوی را به ثمر رساند.

بازی به ضربات پنالتی کشید و هر پنج ضربه انگلیس گل شد. اما ضربه اول سوئیسی‌ها را که توسط مانوئل آکانجی مدافع منچسترسیتی نواخته شد، پیکفورد مهار کرد.

کول پالمر، ساکا، ایوان تونی، جود بلینگام و در نهایت ترنت الکساندرآرنولد، پنالتی‌های خود را به تور سوئیسی‌ها رساندند.

ساکای آرسنالی که سه سال پیش پنالتی‌اش را مقابل ایتالیا در فینال یورو از دست داده بود، این بار هم در جریان بازی تیمش را نجات داد، هم پنالتی‌اش را با تسلط گل کرد.

تیم شایسته سوئیس که در یک‌هشتم توانست ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند، خود نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت تا انگلیس مانند دوره پیشین به نیمه نهایی برسد.

XS
SM
MD
LG