لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۷

آذری جهرمی خبر تشکیل «شورای انتصابات» در دولت پزشکیان را «جعلی» خواند


مسعود پزشکیان (راست) در کنار محمدجواد آذری جهرمی
مسعود پزشکیان (راست) در کنار محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی، عضو ستاد مسعود پزشکیان، در واکنش به خبر تشکیل «شورای سیاستگذاری دولت چهاردهم» به‌منظور «انتخاب وزرا و تعیین راهبردهای» دولت مسعود پزشکیان، این خبر را «جعلی» خواند.

آقای آذری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با اشاره به «دست‌به‌دست» شدن این خبر توسط «برخی چهره‌های شناخته‌شده رسانه‌ای»، درباره ترکیب شوراهایی مثل شورای سیاستگذاری دولت چهاردهم یا به گفته او، «شورای انتصابات»، نوشته: «همه فیک است و روال شفاف و مدل علمی و بروز انتخاب وزرا توسط رئیس‌جمهور منتخب بزودی اعلام خواهد شد».

در خبری که برخی رسانه‌ها از جمله اعتمادآنلاین و جماران منتشر کرده‌اند، اعلام شده که شورای موسوم به «سیاستگذاری دولت چهاردهم» با ترکیب محمد جوا‌د ظریف، علی ربیعی، علی طیب‌نیا، رضا صالحی امیری و علی عبدالعلی‌زاده و به ریاست محمدرضا عارف تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش‌، شورای یاد شده متشکل از پنج کارگروه «سیاسی» به ریاست ظریف، «اجتماعی» به ریاست ربیعی، «اقتصادی» به ریاست طیب‌نیا، «فرهنگی» به ریاست صالحی امیری و «زیربنایی» به ریاست عبدالعلی‌زاده است.

محمد جواد آذری جهرمی که در دولت دوازدهم سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشت، درباره چرایی انتشار گستردهٔ این اخبار نیز به طعنه نوشته: «عده‌ای از شوق خدمت! حاضرند هر وعده‌ای به هر کسی بدهند تا مثلاً وزیر شوند. عده‌ای هم طالب این وعده‌هایند و امروز روز کاسبی آن‌هاست».

این عضو ستاد آقای پزشکیان در عین حال به نام این «چهره‌ها» اشاره‌ نکرده است.

پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری، گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تقاضای افرادی که در جریان رقابت‌ها به این نامزد کمک کردند، برای گرفتن سمت منتشر شده بود.

در مواردی، هنگام انتشار توئیتی حاوی تعریف و تمجید از پزشکیان یا تیم انتخاباتی او نیز، کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش، به انتقاد از این موضع‌گیری‌ها پرداخته و به درخواست‌های پشت‌پرده آن‌ها اشاره کرده بودند.

با این حال اظهارات آذری جهرمی یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌ها علیه افراد یاد شده است.

وزیر سابق ارتباطات که همراه با محمدجواد ظریف نقش فعالی در ستاد مسعود پزشکیان، نامزد جریان اصلاح‌طلبی، داشت، پیش از این نیز در پاسخ به پیشنهاد معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده در دولت حسن روحانی، درباره این‌که بهتر است زهرا پزشکیان، دختر مسعود پزشکیان، باتوجه به فوت همسر او، مسئولیت «دختر اول» را به جای «بانوی اول» بپذیرد، انتقاد کرده بود.

او در توئیتی نوشته بود: «دکتر پزشکیان به صحنه آمدند و مردم او را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختن‌ها را برچینند».

محمدجواد ظریف در روزهای گذشته اعلام کرد که در دولت پزشکیان حضور نخواهد داشت.

در همین حال، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت دوم محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، در شبکه ایکس نوشت: «قبول کنیم پیرمردهایی مثل من، که هریک در دولت‌های گذشته نقشی داشته‌ایم، در وضع نابسامان کنونی کشور قاصر یا مقصر بوده‌ایم. پس اکنون دور و بر پزشکیان را شلوغ نکنیم».

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا/ب.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG