لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

جو بایدن به کووید-۱۹ مبتلا شد


کاخ سفید می‌گوید جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده است.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور در حالی که در لاس‌وگاس در حال سخنرانی بود، علائم خفیفی از بیماری کووید را تجربه کرده است.»

به گفته سخنگوی کاخ سفید، آقای بایدن به ایالت دلاور( محل زندگی بایدن) باز خواهد گشت، تا در قرنطینه به انجام «کامل» وظایف خود ادامه دهد.

خانم پی‌یر با اشاره به اینکه جو بایدن در برابر ویروس کووید واکسینه شده‌ است گفت: «کاخ سفید باطلاع‌رسانی منظمی را در مورد وضعیت رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد.»

قرار بود جو بایدن عصر چهارشنبه در کنفرانس سالانه موسوم به «یونیدوس یواس» در لاس وگاس سخنرانی کند.

اما پزشک او با توجه به بروز علایمی چون آبریزش بینی و سرفه در آقای بایدن از او تست کووید گرفت. با این حال پزشک رئیس جمهوری ایالات متحده اطمینان داده که علائم بیماری آقای بایدن خفیف است و دمای بدن و سطح اکسیژن خون او در محدوده عادی قرار دارد.

جو بایدن خود نیز شامگاه چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که تست کووید-۱۹ او مثبت اعلام شده است. وی اما تاکید کرد که حال جسمانی‌اش خوب است.

ابتلای آقای بایدن به کووید-۱۹ در حالی صورت گرفته است که او روز چهارشنبه گفت در صورتی که برایش «مشکل پزشکی» رخ دهد، به کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فکر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده از طرف تعدادی از اعضای حزب دموکرات تحت فشار است تا از رقابت با دونالد ترامپ کنار بکشد و فرصت را در اختیار نامزد دیگری قرار دهد.

XS
SM
MD
LG