لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۴

فرانسه درباره افشای اطلاعات حساس ورزشکاران اسرائیلی در المپیک تحقیق می‌کند


پرچم اسرائیل در دست یک ورزشکار اسرائیلی در مراسم افتتاحیه المپیک
پرچم اسرائیل در دست یک ورزشکار اسرائیلی در مراسم افتتاحیه المپیک

در پی افشای داده‌های شخصی حساس ورزشکاران اسرائیلی حاضر در المپیک پاریس، تحقیقاتی از سوی فرانسه برای «تهدیدهای جدی به مرگ» علیه این ورزشکاران آغاز شد.

منابعی در پلیس فرانسه گزارش داده‌اند که پس از افشای این‌گونه داده‌ها، با اداره مبارزه با جرایم سایبری فرانسه تماس گرفته شد تا این اطلاعات از پلتفرم‌های مربوطه حذف شوند.

بنابر گزارش‌ها، ازجمله نتایج آزمایش خون ورزشکاران اسرائیلی یا نام کاربری و رمز عبور آنان برای دسترسی به خدمات مختلف، در یک کانال تلگرامی قرار داده شده بود.

دفتر دادستانی پاریس نیز اعلام کرد که از روز یکشنبه تحقیقاتی درباره «تهدیدهای جدی به مرگ» علیه ورزشکاران اسرائیلی آغاز شد.

دادستانی گفت که تحقیقات پس از گزارش ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه که توسط مرکز ملی مبارزه با نفرت‌پراکنی آنلاین تهیه شده بود، آغاز شد.

یک منبع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که علاوه بر داده‌های یادشده، اطلاعاتی در مورد ورزشکاران اسرائیلی که در ارتش کشورشان خدمت کرده‌اند، فاش شده است.

هنوز مشخص نیست که چه گروه یا کشوری عامل این اقدام بوده اما اسرائیل روز پنج‌شنبه به فرانسه درباره تهدیدات «تروریستی» احتمالی علیه ورزشکاران و گردشگران اسرائیلی توسط گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی در جریان بازی‌های المپیک پاریس هشدار داد.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل در نامه‌ای به استفان سژورنه، همتای فرانسوی خود، نوشت: «برخی به دنبال آسیب رساندن به جشن‌های این رویداد شادی‌بخش هستند.»

یک روز پیش از آن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا خواستار اتحاد جهانی علیه آن‌چه «محور تروریسم ایران» خواند، شد.

جمهوری اسلامی مسئولیت اقدام سایبری علیه ورزشکاران اسرائیلی را برعهده نگرفته اما علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه در جریان مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بار دیگر علیه اسرائیل موضع گرفت و به حضور این کشور در المپیک پاریس و همچنین حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا اشاره کرد.

اسرائیل جمهوری اسلامی را به «تروریسم سایبری» با هدف «برانگیختن ترس» در میان هیئت اسرائیلی در بازی‌های المپیک پاریس متهم کرده است.

فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که یک شبکه امنیتی گسترده را برای تضمین امنیت بازی‌های المپیک ایجاد کرده است.

بازی‌های المپیک پاریس تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG