لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

درخواست خانواده تاجزاده از رئیس قوه قضاییه برای مرخصی پس از دو سال زندان


فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده، زندانی سیاسی، با نگارش نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، خواستار مرخصی برای این فعال سیاسی پس از گذشت دو سال زندان شد.

خانم محتشمی‌پور در صفحه منتسب به خود در فیس‌بوک، با بیان این‌که «بیش از دوسال از بازداشت غیرقانونی و ظالمانه دوم او به جرم نقد رهبر می‌گذرد»، نوشته است: «به نمایندگی از خانواده‌مان از شما که ریاست عدالتخانه و‌ مسئولیت اجرای عدالت را در سراسر ایران عزیزمان بر عهده دارید، پرسش دارم که علت محرومیت همسر عزیزم و ‌خانواده‌اش از حق قانونی، شرعی و انسانی مرخصی ایشان چیست؟»

او در این نامه یادآور شده که مادر آقای تاج‌زاده بیش از دو سال است که از دیدن فرزندش محروم مانده، «فرزند کوچک او در ماه یک‌جیره یک ساعته برای دیدار پدر دارد و فرزند بزرگمان به دلیل دوری از وطن عزیز از همین حداقل و‌ نیز از موهبت شنیدن صدای پدر نیز محروم است».

خانم محتشمی‌پور همچنین به مورد «ممنوع‌الخروجی» مصطفی تاجزاده پیش از بازداشت او اشاره کرده نوشته که این امر سال٬هاست امکان دیوار او با فرزندش را سلب کرده است.

مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات، از سال ۱۳۸۸ بارها بازداشت و به احکام سنگین محکوم شده است.

او آخرین بار در ماه مهر ۱۴۰۱ بابت اتهامات «تبانی علیه امنیت ملی»، «نشر اکاذیب» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال حبس قابل اجرا محکوم شد و اکنون در زندان است.

XS
SM
MD
LG