لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۲

کامالا هریس تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا، را به عنوان نامزد معاون رئیس‌جمهور برگزید


کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش روی آمریکا، تیم والز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا، را به عنوان کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری انتخاب کرده است.

خانم هریس روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد درباره انتخاب آقای والز گفت که او به عنوان فرماندار، مربی، معلم و کهنه‌سرباز کارهای زیادی برای خانواده‌های شاغل انجام داده و حضور او در گروهش «عالی» است.

تیم والز نیز درباره انتخاب شدن به عنوان نامزد معاونت رئیس‌جمهور در شبکه ایکس، توئیتر سابق، نوشت این بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌اش است که به کارزار انتخاباتی کامالا هریس بپیوندد.

آقای والز در کنار جاش شاپیرو، فرماندار پنسلیوانیا، بیشترین بخت را برای تعیین شدن به عنوان یار انتخاباتی خانم هریس داشتند.

آقای شاپیرو در واکنش به انتخاب تیم والز اعلام کرد طی ۹۰ روز آينده در سراسر پنسلیوانیا سفر خواهد کرد تا شهروندان را به حمایت از کامالا هریس و معاون انتخابی‌اش تشویق کند.

کامالا هریس که بعد از انصراف جو بایدن، به نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شده است، باید با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور پیشین، رقابت کند.

رئیس کمیته ملی دموکرات شامگاه ۱۲ مرداد اعلام کرد که کامالا هریس آرای کافی برای کسب نامزدی این حزب را به دست آورده است.

معاون جو بایدن امیدوار است با انتخاب تیم والز، قدرت خود در ایالت‌های میانی آمریکا موسوم به «میدوست» را که نقش مهمی در انتخاب رئیس‌جمهور دارند، تقویت کند.

تیم والز ۶۰ ساله که کهنه‌سرباز گارد ملی ارتش آمریکا، مربی تیم مدرسه و معلم سابق بوده است، از سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار متتخب مینه‌سوتا فعالیت می‌کند.

او در مقام فرماندار، برنامه‌های پیشرویی شامل وعده‌های غذایی رایگان در مدارس، مقابله با تغییرات اقلیمی، کاهش مالیات برای طبقه متوسط و افزایش مرخصی با حقوق برای کارگران مینه‌سوتا را اجرا کرده است.

کامالا هریس که خود فرزند مهاجرانی از هند و جامائیکا است، یک سیاستمدار محبوب اهل میدوست را به عنوان معاون خود معرفی کرده که ایالت خودش پایگاهی قابل اتکا برای دموکرات‌ها است، اما به دو ایالت کلیدی و رقابتی ویسکانسین و میشیگان نیز نزدیک است.

این ایالت‌ها نقش پررنگی در انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه امسال بازی می‌کنند و آقای والز مهارتش در ارتباط برقرار کردن با سفیدپوستان و ساکنان مناطق روستایی است که در سال‌های اخیر به شکل گسترده به دونالد ترامپ رأی داده‌اند.

انتظار می‌رود کامالا هریس و تیم والز عضر روز سه‌شنبه در یک برنامه انتخاباتی در شهر فیلادلفیا ظاهر شوند.

از حدود دو هفته پیش و در پی کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و مطرح شدن نام کامالا هریس به عنوان شانس اول کاندیداتوری دموکرات‌ها، امیدها در این حزب برای غلبه بر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، زنده شده است.

هرچند حدود ۹۹ درصد نمایندگان دموکرات به کامالا هریس رای داده یا در روزهای باقی‌مانده رای خواهند داد، او قرار است در مجمع ملی حزب دموکرات که امسال در شیکاگو برگزار می‌شود، به شکل رسمی به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شود.

خانم هریس اولین زن رنگین‌پوستی است که به عنوان نامزد یکی از دو حزب اصلی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌شود.

با استفاده از گزارش‌های رویترز،‌ اسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ ع.م
XS
SM
MD
LG