لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۸

مدال برنز المپیک دور گردن مبینا نعمت‌زاده


در مبارزه رده‌بندی ورن ۴۹ کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک ۲۰۲۴، مبینا نعمت‌زاده از ایران موفق شد در هر دو راند، دنیا علی ابوطالب از عربستان را شکست دهد و روی سکوی سوم بایستد.

پس از مدال برنز کیمیا علیزاده در تکواندوی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، این دومین مدال ورزش زنان ایران در تاریخ المپیک‌هاست.

نعمت‌زاده ابتدا در دو راند مقابل میشل تاو از لسوتو به پیروزی رسید. سپس در یک‌چهارم، آدریانا ایگلسیاس نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اسپانیا را مغلوب کرد.

مبینا که ۱۹ ساله است، در نیمه نهایی مغلوب گو کینگ از چین شد و به فینال نرسید.

مدال‌آوری نعمت‌زاده در حالی امکان‌پذیر شد که رقیب عربستانی‌اش در اولین مبارزه، آویشاگ سمبرگ از اسرائیل را شکست داد.

چنانچه عربستان نیز ورزشکارانش را از مبارزه با رقبای اسرائیلی منع می‌کرد، نعمت‌زاده در دیدار رده‌بندی حاضر نمی‌شد و مدال المپیک را از دست می‌داد.

پذیرش «بدون کنکور» در دانشگاه تهران

متعاقب این مدال، دانشگاه تهران نیز اعلام کرد که مبینا نعمت‌زاده بدون گذر از کنکور در این دانشگاه پذیرش می‌شود.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران گفت: «در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند.»

سایت دانشگاه تهران نوشت: «بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفت و قوانین اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخار تکواندوی ایران را می‌دهد.»

مبینا نعمت‌زاده پس از کسب مدال برنز وزن ۴۹ کیلوگرم المپیک پاریس، ضمن تقدیم مدالش به «امام زمان و مردم ایران» گفت: «نتوانستم کنکور بدهم و از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند.»

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، به دنبال پیروزی خانم نعمت‌زاده در شبکه اجتماعی ایکس به او تبریک گفت و عنوان کرد که به او و «تمامی زنان و دختران ایران» افتخار می‌کند.

XS
SM
MD
LG