لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۷

اسرائیل انبار تسلیحات حزب‌الله را در شرق لبنان هدف قرار داد


ارتش اسرائیل اعلام کرد که انبارهای تسلیحات حزب‌الله را در عمق خاک لبنان هدف قرار داده است.

ویدئوهایی که شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد منتشر شد شعله‌های بزرگ آتش و سپس چندین انفجار پس از حمله اولیه را در منطقه‌ای در لبنان نشان می‌داد.

پس از آن ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور «تاسیسات انبار تسلیحات حزب‌الله در منطقه بِقاع لبنان» را هدف قرار داد‌ه‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین انفجارهای پس از حمله اولیه را نشانه «مقادیر زیادی تسلیحات» در این انبار اعلام کرد.

پیشتر، خبرگزاری رسمی لبنان از دست‌کم سه حمله هوایی اسرائیل به اطراف بعلبک در شرق این کشور و مجروح شده هشت نفر بر اثر این حملات خبر داده بود.

حملات اسرائیل علیه مناطق دور از مرز دو کشور کمتر روی می‌دهد؛ روستای «نبی شیث» در حومه بعلبک که یکی از مناطق مورد حمله شامگاه دوشنبه بود حدود ۷۰ کیلومتر از مرز فاصله دارد.

حمله شامگاه دوشنبه ساعاتی پس از آن انجام شد که اسرائیل از کشته شدن یکی از سربازانش بر اثر حمله پهپادی حزب‌الله لبنان خبر داده بود.

درگیری‌های مرزی بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تقریبا همه‌روزه ادامه داشته و پس از حمله اسرائیل که به کشته شدن فؤاد شُکر، فرمانده ارشد حزب‌الله، منجر شد تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌ها دو طرف طی ده ماه گذشته به کشته شدن بیش از ۵۸۰ نفر در لبنان و ۴۸ نفر در اسرائیل منجر شده است.

XS
SM
MD
LG