لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

رئیس اداره آگاهی خاش در تیراندازی افراد مسلح کشته شد


حسین پیری
حسین پیری

ساعاتی پس از انتشار خبر کشته شدن رئیس اداره آگاهی شهرستان خاش بر اثر سوء قصد به او، گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

رسانه‌های ایران شامگاه جمعه دوم شهریور به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس» گزارش دادند که ستوان‌دوم حسینعلی پیری، رئیس اداره آگاهی شهرستان خاش «در تیراندازی افراد ناشناس» کشته شد.

بنابر این گزارش، حسینعلی پیری که جانشینی پلیس اطلاعات و امنیت (پاوا) شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان را نیز برعهده داشت هنگام سوء قصد «ملبس به لباس شخصی بود».

به نوشته اطلاعیه پایگاه پلیس، این مقام امنیتی «پس از اتمام ماموریت نماز جمعه» و هنگام ورود به منزل خود هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.

وب‌سایت حال‌وش نیز گزارش داد که حسین پیری «با لباس مبدل بلوچی» و «پس از خروج از منزلش» هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت و کشته شد.

در همین حال کانال تلگرامی منتسب به گروه جیش‌العدل با انتشار متنی مدعی شد که این سوء قصد را اعضای این گروه انجام داده‌اند.

جیش‌العدل از سوی جمهوری اسلامی و همچنین ایالات متحده گروهی تروریستی شناخته می‌شود و پیش از این نیز چندین بار اقدام به گروگان‌گیری و حملات مسلحانه در شرق ایران کرده است.

به گفته مهدی شمس‌آبادی، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان، تحقیقات مقدماتی درباره تیراندازی روز جمعه خاش آغاز شده است.

XS
SM
MD
LG