لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۶

ناو تئودور روزولت دو ایرانی را در آب‌های منطقه نجات داد


تصویری که سنتکام از نجات این دو ایرانی منتشر کرده است
تصویری که سنتکام از نجات این دو ایرانی منتشر کرده است

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد ناو هواپیمابر تئودور روزولت دو شهروند غیرنظامی ایران را که در آب‌های بین‌المللی دچار حادثه شده بودند نجات داد.

سنتکام شامگاه پنجشنبه هشتم شهریور اعلام کرد که این دو دریانورد ایرانی جمعه گذشته از آب نجات داده شدند و برای مراقبت‌های پزشکی به ناو روزولت انتقال یافتند.

در گزارش سنتکام به جزییات بیشتری از جمله هویت این دو شهروند ایرانی و همچنین مکان و ماهیت حادثه‌ای که برای آنها پیش آمده بود اشاره‌ای نشده و تنها ذکر شده است که از سوی این ناو هواپیمابر، یک بالگرد و یک قایق برای جست‌وجو و نجات این دو ایرانی به محل حادثه اعزام شد.

دریادار کریستوفر الکساندر، فرمانده ناوگروه تئودور روزولت، از اقدام نیروی دریایی آمریکا در نجات این دو شهروند ایرانی تمجید کرد.

به نوشته بیانیه سنتکام، دریادار الکساندر گفت: «ملوانان و خدمه هوایی ما سریع و حرفه‌ای آموزش‌های سطح جهانی خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که نیروی دریایی ایالات متحده در صورت درخواست کمک آماده امدادرسانی است».

ناوگروه ضربت تئودور روزولت از ۲۲ تیر امسال وارد منطقه تحت پوشش سنتکام شد و یکی از ناوگروه‌هایی است که ایالات متحده در هفته‌های اخیر اعلام کرد برای مقابله با گسترش درگیری‌ها در منطقه جابه‌جا می‌کند.

بنابر گزارش‌ها، این ناو هواپیمابر که در حال حاضر در دریای عمان حضور دارد، پیشتر در خلیج فارس مستقر بود اما جای خود را به ناوگروه آبراهام لینکلن داد.

XS
SM
MD
LG