لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۴

سازمان آتش‌نشانی تهران اسامی هفت بیمارستان «پرخطر» را اعلام کرد


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به وجود ۱۲۵ بیمارستان خطرناک در پایتخت، اسامی هفت بیمارستان را به عنوان ساختمان‌های «پرخطر» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قدرت‌الله محمدی روز یکشنبه ۱۱ شهریور با بیان اینکه در روزهای اخیر تنها اسم بیمارستان لولاگر بر سر زبان‌ها افتاد گفت علاوه بر این بیمارستان، شش بیمارستان سینا، بوعلی، خمینی، شهدای یافت‌آباد، رسول اکرم و فیاض‌بخش هم در فهرست ساختمان‌های پرخطر قرار دارند.

هفته گذشته خبرهای متعددی درباره «پلمب» یا «تعطیلی کامل» بیمارستان لولاگر منتشر شد اما علی نصیری، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، چهارشنبه هفتم شهریور اعلام کرد که این بیمارستان تعطیل یا پلمب نشده اما «جزو ساختمان‌های ناایمن است» و بخش‌هایی از آن «توسط مدیرانش برای ایمن‌سازی‌ تعطیل شده است».

رئیس آتش‌نشانی تهران همچنین گفت به رغم دستور وزیر بهداشت، تاکنون از ۱۸۹ بیمارستان فعال در شهر تهران تنها ۵۲ بیمارستان تاییدیه ایمنی از این نهاد دریافت کرده‌اند.

او افزود که از بین ۱۳۷ بیمارستانی که تاییدیه ایمنی ندارند ۱۲۵ بیمارستان جزو ساختمان‌های پرخطر هستند که نیمی از آنها خصوصی هستند.

موضوع ساختمان‌های پرخطر در تهران، به ویژه مراکز حساسی مانند بیمارستان‌ها، در چند سال اخیر بارها خبرساز شده و انتشار عمومی اسامی آنها نیز با مخالفت‌هایی روبه‌رو بوده است.

سرانجام سال گذشته دفتر دادستانی کل با وجود مخالفت شهرداری تهران فهرست ۱۲۹ ساختمان «پرخطر» در پایتخت را منتشر کرد.

با این حال در آن زمان مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران، گفت فهرست منتشر شده شامل ساختمان‌های «خیلی پرخطر» است و تعداد ساختمان‌های «پرخطر» در تهران حدود ۱۱ هزار مورد است.

XS
SM
MD
LG