لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۵

ترامپ می‌گوید در صورت پیروزی، ایلان ماسک را رئیس «کمیسیون کارآمدی» می‌کند


دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا و شبکه اجتماعی ایکس، را به عنوان رئیس حسابرسی هزینه‌های دولت و مسئول اجرای اصلاحات «گسترده» منصوب خواهد کرد.

آقای ترامپ روز پنجشنبه ۱۵ شهریور گفت که به پیشنهاد ماسک، «کمیسیونی برای کارآمدی دولت» تشکیل خواهد داد که وظیفه آن «حسابرسی کامل مالی و بهره‌ورری کل دولت فدرال» است و ریاست آن را خود ایلان ماسک بر عهده خواهد داشت.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه چنین اقدامی می‌تواند در صرفه‌جویی «تریلیون تریلیون دلار» موثر باشد گفت: «این کمیسیون یک برنامه عملیاتی تهیه خواهد کرد که ظرف شش ماه به حذف کامل کلاهبرداری و پرداخت‌های نادرست منجر شود».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ایلان ماسک سابقه‌ای طولانی در جدال با نهادهای نظارتی دارد و از جمله در سال ۲۰۱۸ کمیسیون بورس و اوراق بهادار توییت‌های او را «نادرست و گمراه‌کننده» خواند.

ایلان ماسک که به گفت خود در انتخابات پیشین به نامزدهای دموکرات رأی داده است، در هفته‌های اخیر و پس از آنکه دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی خود در ماه ژوئیه هدف سوء قصد نافرجام قرار گرفت، به حمایت همه‌جانبه از دونالد ترامپ پرداخته است.

XS
SM
MD
LG