لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۳

هانتر بایدن تمامی اتهامات خود در پرونده فرار مالیاتی را پذیرفت


هانتر بایدن، پسر رئیس جمهوری ایالات متحده، در اقدامی غافلگیرکننده، به ارتکاب جرائم مالیاتی فدرال اعتراف کرد.

هانتر بایدن روز پنجشنبه ۱۵ شهریور در جریان دادگاه فدرال که در لس‌آنجلس برگزار می‌شد گفت که تمامی ۹ فقره اتهامی خود در این پرونده را می‌پذیرد.

اتهام‌های او در این پرونده مربوط به عدم پرداخت ۱.۴ میلیون دلار مالیات در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ می‌شود.

بنابر اعلام قاضی مارک اسکارسی، مجازات هانتر بایدن در این پرونده می‌تواند تا ۱۷ سال زندان و ۴۵۹ هزار دلار جریمه باشد.

هانتر بایدن که پیش از این اتهام عدم پرداخت مالیات را رد کرده بود در نوبت اول دادگاه روز پنجشنبه پیشنهاد استفاده از قانون موسوم به «الفورد» را مطرح کرد اما دادستان‌ها با آن مخالفت کردند.

بر اساس قوانین ایالات متحده، الفورد ساز و کاری است که متهم با پافشاری بر بی‌گناهی خود، به اتهامات اعتراف می‌کند.

با این حال در ادامه جلسه دادگاه پنجشنبه که پس از وقفه برگزار شد، آبه لوئل، وکیل هانتر بایدن، به قاضی گفت به رغم اینکه هیچ توافق قبلی با دادستان‌ها برای کاهش حکم نشده، موکلش به جرم خود اعتراف می‌کند.

هانتر بایدن پس از دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به جرم خود اعتراف کرده است تا خانواده‌اش را از حضور در محاکمه‌ای که می‌توانست جزییات شرم‌آور دوره‌ای از زندگی‌اش را که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می‌برد دور نگه دارد.

او در این بیانیه افزود که مالیات خود را پرداخت کرده است.

وکیل آقای بایدن از احتمال اعتراض به حکم خبر داد اما به پرسش خبرنگاران درباره اینکه چرا او برای اعتراف تا روز آغاز دادگاه صبر کرد پاسخی نداد.

با اقدام غافلگیرکننده هانتر بایدن، از محاکمه او که می‌توانست چند هفته در دوره‌ای که مبارزات انتخاباتی به اوج رسیده جلوگیری کرد.

هانتر بایدن بارها درباره تلاش خود برای فائق آمدن بر اعتیاد به مواد مخدر و الکل آشکارا صحبت کرده است.

بر اساس موارد مطرح شده در کیفرخواست، او متهم است که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در حالی از پرداخت مالیات فرار کرده که در همان دوران مبالغ هنگفتی صرف مواد مخدر، کارگران جنسی، هتل‌های لوکس، و خودروها و لباس‌های متنوع کرده است.

هانتر بایدن در پرونده‌ای دیگر به دلیل خرید غیرقانونی اسلحه در حین مصرف مواد مخدر محکوم شده و حکم او در ایالت دلاور در مرحله استیناف است.

پرونده دیگر او مربوط به اتهام‌های فساد مالی در جریان همکاری با شرکت گاز اوکراین و یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی در چین است.

کاخ سفید پیش از این گفته است جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، پسرش را در صورت محکوم شدن در دادگاه عفو نخواهد کرد.

درخواست الفورد چیست؟

درخواست الفورد برگرفته از پرونده متهمی به نام هنری الفورد، اهل کارولینای شمالی، است که در سال ۱۹۷۰ در دیوان عالی آمریکا مطرح شد.

آقای الفورد برای اجتناب از مجازات اعدام، به «قتل درجه دو» اعتراف کرد و در عین حال همچنان خود را بی‌گناه دانست.

پس از آن دیوان عالی ایالات متحده اعلام کرد این موضوع مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، با اینکه فرم‌های درخواست الفورد در اکثر ایالت‌های آمریکا در دسترس عمومی است اما توافق با دادستان‌ها برای اعتراف در قبال تخفیف در مجازات مرسوم‌تر است.

در سال‌های اخیر دو مورد استفاده از این ساز و کار رسانه‌ای شده است؛ یکی از آنها در سال ۲۰۱۸ در ایالت تنسی، و دیگری مربوط به سال ۲۰۱۱ در ایالت آرکانزاس می‌شود.

XS
SM
MD
LG