لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۶

فرمانده سپاه می‌گوید برای انتقام از اسرائیل «متفاوت عمل خواهد شد»


Hossein Salami
Hossein Salami

در ادامه تهدیدهای مقام‌های جمهوری اسلامی علیه اسرائیل به خاطر کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، فرمانده سپاه پاسداران گفت انتقام از اسرائیل «متفاوت» خواهد بود.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، شامگاه یکشنبه ۱۸ شهریور در یاسوج گفت: «اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، حسین سلامی درباره اینکه انتقام از اسرائیل «کی، کجا و چگونه» خواهد بود گفت: «حتما متفاوت عمل خواهد شد و این معما زمانی برای همه حل می‌شود».

اسماعیل هنیه، از مقام‌های ارشد گروه افراطی حماس، بامداد دهم مرداد در تهران کشته شد.

حماس از سوی آمریکا و اسرائیل گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر بارها اسرائیل را به انتقام تهدید کرده‌اند و از جمله عباس عراقچی، وزیر خارجه دولت مسعود پزشکیان، در نخستین روزهای آغاز کار خود در این سمت چند بار گفت که پاسخ ایران به اسرائیل «دقیق و حساب‌شده» خواهد بود».

در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌ها به انتشار گمانه‌ها و تردیدها درباره حمله احتمالی ایران علیه اسرائیل پرداختند اما مقام‌های آمریکا و بریتانیا اعلام کردند که این تهدید را همچنان جدی تلقی می‌کنند.

حدود دو هفته پیش جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، و همچنین پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، تاکید کردند که فرض واشینگتن این است که خطر حمله ایران و گروه‌های نیابتی‌اش به اسرائیل هنوز پابرجاست.

رئیس سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا، ام‌آی۶، هم یک روز پیش از اظهارات فرمانده سپاه گفته بود ایران همچنان در صدد عملی کردن این تهدید است.

XS
SM
MD
LG