لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

دولت کانادا محدودیت ورود و حضور مقام‌های جمهوری اسلامی در این کشور را گسترش داد


دولت کانادا اعلام کرد «در واکنش مستمر به اقدامات فاحش جمهوری اسلامی ایران در نقض حقوق بشر»، محدودیت ورود و حضور مقام‌های جمهوری اسلامی در این کشور گسترده‌تر می‌شود.

قانون جدید روز یکشنبه ۲۵ شهریور در وبسایت آژانس خدمات مرزی و امنیت عمومی کانادا منتشر شد.

بر اساس این قانون، تمامی افرادی که از دوم تیر ۱۳۸۲ به بعد در حکومت ایران خدمت کرده باشد برای ورود به کانادا یا ادامه حضور در آن مشمول اقدامات اجرایی از قبیل رد درخواست روادید یا اخراج می‌شوند.

دوم تیرماه ۱۳۸۲ روز بازداشت زهرا (زیبا) کاظمی، خبرنگار ایرانی‌کانادایی است که در تهران بازداشت و در جریان بازجویی بر اثر آنچه که «ضربات به سر او» عنوان شد، جان خود را از دست داد.

قانون قبلی کانادا که حدود دو سال پیش اعلام شد، محدودیت‌ها را برای افرادی در نظر گرفته بود که از آبان ۱۳۹۸ در حکومت ایران خدمت کرده‌اند.

دولت کانادا این محدودیت را بر اساس «قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان» اعلام کرده و گفته است: «کانادا پناهگاه امن اعضای ارشد رژیمی که دست به تروریسم و نقض سیستماتیک و فاحش حقوق بشر می‌زند نخواهد بود».

انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای پی‌اس۷۵۲ از اقدام جدید دولت کانادا حمایت کرد.

کوروش دوست‌شناس، سخنگوی این انجمن، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز کانادا گامی مهم در پاسخگو کردن رژیم اسلامی ایران برداشت».

کانادا پس از سرنگون شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران در آسمان تهران، محدودیت‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و خرداد امسال نیز سپاه پاسداران را در زمره سازمان‌های تروریستی اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG