لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

ستاد ترامپ از دریافت هشدار امنیتی دربارهٔ تلاش ایران برای «ترور» او خبر داد


دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری (سمت راست)
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری (سمت راست)

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که دستگاه امنیتی ایالات متحده، این نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در جریان اقدامات «واقعی» جمهوری اسلامی برای ترور او قرار داده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌‌ای که روز سه‌شنبه، سوم مهر منتشر کرد، این خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

همزمان دونالد ترامپ نیز در شبکه ایکس نوشت که «تهدیدهای بزرگی» از سوی ایران، «جان» او را تهدید می‌کند و افزود اگرچه تلاش‌های تهران در این زمینه تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است، اما «آنها دوباره تلاش خواهند کرد».

او از احاطهٔ خود توسط مردان مسلح و تفنگ‌ها خبر داده و نوشته که این شرایطِ خوبی برای هیچکس نیست.

استیون چونگ، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده که «دفتر رئیس اطلاعات ملی، نامزد جمهوری‌خواهِ ریاست‌جمهوری آمریکا را در جریان تهدیدات واقعی و خاصِ ایران برای ترور او در راستای تلاش برای بی‌ثبات کردن و ایجاد هرج‌ومرج در ایالات متحده قرار داده است.»

به گفتهٔ چونگ در بیانیهٔ ستاد انتخاباتی ترامپ، «مقامات اطلاعاتی این حملات مداوم و هماهنگ را که در چند ماه گذشته افزایش یافته، شناسایی کرده‌اند.»

با این حال این ستاد انتخاباتی در مورد این «تلاش‌های» منتسب به تهران برای ترور ترامپ توضیح بیشتری ارائه نکرد.

اما سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ تأکید کرده که مقامات مجری قانون تلاش می‌کنند اطمینان حاصل کنند که از ترامپ محافظت می‌شود و انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر عاری از مداخله برگزار خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران اتهامات مبنی بر تلاش برای کشتن ترامپ را در اوایل تابستان سال جاری، اندکی پس از تیراندازی یک مرد مسلح در تجمعی در پنسیلوانیا که یک نفر را کشت و نامزد ریاست جمهوری را زخمی کرد، رد کرد.

ایالات متحده همچنین ایران را به هک کردن ستاد انتخاباتی ترامپ متهم کرده و گفته است که تهران در تلاش است بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تأثیر بگذارد.

در اوایل این ماه، مقامات آمریکایی گفتند که مهاجمان سایبری ایران مطالب «دزدیده شده و غیرعلنی» از ستاد انتخاباتی ترامپ را به کارکنان جو بایدن، رقیب وقت کاخ سفید، ارائه کردند.

به گفته این مقامات، مهاجمان سایبری ایرانی همچنین سعی کردند اطلاعات سرقت‌شده از کارزار ترامپ را با سازمان‌های رسانه‌ای آمریکا به اشتراک بگذارند. ایران این اتهامات را رد کرده است.

پس از آن‌که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اف‌بی‌آی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی، ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات مربوط به کارزار انتخاباتی ترامپ را برای ستاد بایدن ارسال کرده‌اند، یک روزنامه‌نگار آمریکایی هم از دریافت اسناد داخلی مربوط به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خبر داد.

روزنامه یواس‌ای تودی روز سه‌شنبه سوم مهر گزارش داد که جاد لگوم، روزنامه‌نگار آمریکایی به تازگی مجموعه‌ای از اسناد ایمیل شده را از یک فرستنده ناشناس به نام «رابرت» دریافت کرده که شامل پرونده‌ها و مکاتبات داخلی کارزار انتخاباتی ترامپ بوده‌ است.

شهروندان ایالات متحده روز پنجم نوامبر برای انتخاب رئیس‌جمهور پای صندوق‌های رأی می‌روند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، که پس از کناره‌گیری بایدن در اوایل تابستان، کارزار انتخاباتی خود را راه اندازی کرد، همچنان شانه به شانه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های فرانسه و آلمان، شبکه ایکس و رادیو فردا؛ ب.ب/ پ.پ
XS
SM
MD
LG