لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۶

مهدی صابری قهرمان پرتاب وزنه آسیا: دغدغه‌ام اجاره‌خانه و تغذیه است


قهرمان ایرانی پرتاب وزنه آسیا می‌گوید به رغم کسب مدال‌های متعدد در مسابقات مختلف، از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، «هیچ حمایتی» صورت نگرفته است.

در رشته‌های پرتابی ۲۰۲۴ آسیا به میزبانی کره جنوبی، مهدی صابری در رقابت با پرتابگر چینی، روی سکوی قهرمانی ایستاد. او توانست تیان زی ژونگ را جا بگذارد.

صابری می‌گوید: «ماهی ۷ میلیون تومان اجاره خانه می‌پردازم، در مشهد تمرین می‌کنم. الان شرایط سختی دارم و امیدوارم اردوی تیم ملی زودتر شروع شود تا بحث حقوق، هزینه‌ مکمل‌ها و سایر موارد برقرار شود.»

عنوان نایب قهرمانی در تور قاره‌ای دوومیدانی به میزبانی ازبکستان، و کسب مدال نقره فضای باز آسیا در سال ۲۰۲۳ به میزبانی بانکوک، از سایر افتخارات صابری است.

او به ایسنا گفته است: «به رکورد ایران نزدیکم. در تمرین، ۲۰.۳۰ متر پرتاب می‌کنم. رکورد ملی ۲۰.۶۶ متر است. اگر دغدغه اجاره‌خانه، غذای روزانه و مکمل نداشته باشم، زدن این رکورد و حتی رسیدن به ورودی المپیک، دور از دسترس نیست.»

نفر پنجم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در هانگژو، درباره شرایط خودش می‌گوید: «در مشهد، تمام هزینه‌های اردویی را می‌پردازم. هیات دوومیدانی استان هیچ حمایتی نمی‌کند.»

آقای صابری نفر سوم جام کازانف ۲۰۲۴ در قزاقستان است و سالی پر از موفقیت را سپری کرده. با این حال، دغدغه‌هایش، همان مسائلی است که اغلب قهرمانان ملی در رشته‌های مختلف با آن مواجهند و در مصاحبه با خبرگزاری‌ها مطرح می‌کنند، از درخواست شغل، تا امکانات بدیهی و اولیه‌ای برای قهرمانان ملی، نظیر اسکان، مسائل معیشتی، و مکمل‌های مجاز دارویی، مشکلاتی که باعث شده، صابری در گفتگو با ایسنا تاکید کند: «امسال به دلیل شرایط زندگی شخصی، کمی افت کردم.»

ریاست فدراسیون دوومیدانی به عهده احسان حدادی است که خود نیز پرتابگر بوده و با قهرمانانی مثل صابری، در اردوها حضور داشته. با این حال، آقای حدادی تاکنون برنامه‌ای برای رفع نیازهای اولیه قهرمانان این رشته ورزشی، ارائه نکرده است.

XS
SM
MD
LG