لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

خیبر خرم‌آباد با برتری پُرگل مقابل استقلال شگفتی ساخت


این چهارمین باخت اسنقلال در هشت بازی لیگ برتر فوتبال ایران بود
این چهارمین باخت اسنقلال در هشت بازی لیگ برتر فوتبال ایران بود

خیبر خرم‌آباد که اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند، در هفته نهم این رقابت‌ها شگفتی‌ساز شد و با نتیجه ۳-۱ از سد استقلال گذشت.

با وجود تغییرات مکرر کادر فنی، بحران در اردوگاه پوشان ادامه دارد و این تیم از هفت بازی اخیرش در ایران و آسیا، فقط یک برد خفیف را مقابل تیم ته جدولی هوادار به ثبت رسانده است.

هر دو تیم، سومین چهره متفاوت فصل را روی نیمکت لرزان‌ خود نشانده بودند. خرم‌آبادی‌ها که امسال به لیگ برتر صعود کرده‌اند، بازی‌ها را با هدایت رضا مهاجری آغاز کردند.

مهاجری در هفته پنجم برکنار شد تا مارکو اورلیو از برزیل برای سه بازی، جایگزینش شود. مقابل استقلال، سعید دقیقی مانند موسیمانه در تیم رقیب، اولین حضورش را در خیبر تجربه می‌کرد.

استقلال هم پس از استعفای جواد نکونام، سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت برگزید که هدایت این تیم را در پیروزی مقابل هوادار به عهده داشت. اما دو شکست را در برابر ذوب آهن و النصر عربستان متحمل شد.

در ادامه تحولات باشگاه استقلال، پیتسو موسیمانه سرمربی اهل آفریقای جنوبی، روی نیمکت می‌نشیند.

در جریان بازی، خیبر از پشتیبانی هواداران پرشور خود برخوردار بود. در دهمین دقیقه کرنر ارسالی میزبان با اشتباه رضاییان و حسینی، توسط مهرداد قنبری به طور مستقیم وارد دروازه شد.

در دقیقه ۵۵، ارسال کاکوتا بازیکن کنگویی، در تیر دوم به رضاییان رسید تا با ضربه سر شیرجه‌ای، دروازه میزبان را باز کند.
تساوی مجدد، کمتر از چهار دقیقه برقرار بود و خیبر توسط مسعود محبی مجدداً پیش افتاد.

خیبر هر بار گل زد، از عقب کشیدن و بازی تدافعی خودداری کرد. نمایش رو به جلوی این تیم باعث شد سفیدچقایی در دقیقه ۹۴، گل سوم را وارد دروازه حسینی کاپیتان استقلال کند.

تونی باتیستا، سجاد ابرقویی، کوین بولی، احسان حسینی(مسعود محبی) سینا خادم‌پور، فرید امیری، علیرضا دغاغله، مهرداد قنبری(طه طباطبایی) مهران احمدی(محسن سفیدچقایی) فراز امامعلی(علیرضا نقی‌زاده) و عارف رستمی(حمید طاهرخانی) بازیکنان خیبر در این مسابقه بودند.

آنها با این برتری دور از انتظار، دومین بردشان را رقم زدند و حالا با ۹ امتیاز از انتهای جدول فاصله گرفته و بالاتر از استقلال در رده یازدهم قرار دارند.

برای استقلال حسین حسینی، سامان فلاح، امیرحسین مرادمند، میلاد زکی‌پور(ابوالفضل جلالی) رامین رضاییان (ابوالفضل زمانی) زبیر نیک‌نفس (آرش رضاوند) علیرضا کوشکی (کاکوتا) اندونگ، آرمان رمضانی (گوستاوو بلانکو) ماشاریپوف و محمدحسین اسلامی بازی کردند.

استقلال با هشت امتیاز از هشت بازی،‌با چهار باخت و ۱۴ گل خورده، یکی از بدترین شروع‌هایش را در تاریخ لیگ برتر تجربه می‌کند و هفته آینده نیز در مصافی دشوار، میزبان تراکتور است.

XS
SM
MD
LG