لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۱

وصیت‌نامه آیت‌الله خمینی؛ می‌خواستیم از دیوار رد شویم


به فرزندان انقلابی و پرشور و عزیزم وصیت می‌کنم به هر طریق اولی و اولی‌تر که می‌توانند با آمریکای جهانخوار مقابله کنند که صلاح و آمرزش و خوشبختی و بهشت و تخت و جوی‌های آب روان ابدی در همین مبارزه است.

ما خودمان در طی دوران حیات پربارمان هر کار می‌توانستیم با این آمریکا آن یکی کردیم و جوانان عزیزم که رفتند سفارت این پیر کفتار صفت استعمار را گرفتند ما حمایت کردیم. حتی خودمان قصد داشتیم برویم به صورت نمادین از روی دیوار این جاسوسخانه رد شویم اما سران نظام و احمد عزیزم استدلال کردند چون روی دیوار آن مکان پلید سیم‌خاردار کشیده‌اند امکان دارد در حین عبور جایی‌مان گیر کند و ارکان رهبری اسلام و مسلمین به خطر افتد.

پرسیدیم پس این جوانان عزیزم چطور از این دیوار به این بلندی و تیزی رد شدند که گفتند آنها در مواضع حساس‌شان از پوشش‌های فلزی محکم استفاده کرده بودند که احسنتی گفتیم و گذشت کردیم و فقط پیام دادیم که فرزندان‌مان آنقدر این عمل مبارک فتح سفارت را ادامه دهند تا مثل جنگ‌های صدر اسلام کفار در برابر پیغمبر زمان به غلط کردن بیافتند.

پس پیام من به شما عزیزانم این است که هرچه دارید بر سر آمریکا بزنید. فحش ندادند، شما بدهید. نزدند، شما بزنید. کلاً همیشه سعی کنید در اینجور مسائل فاعل باشید که مفعول بودن اصلاً زیبنده شما فرزندان عزیز انقلابی من نیست.

مسئله مهم دیگر این مسئله‌ حفظ محرم و نامحرم و عدم اختلاط زن و مرد در سطح جامعه است. در گزارش‌هایی که احمد عزیزم به طور منظم می‌دهد می‌شنویم که در غرب وحشی اختلاط زن و مرد دارد بیداد می‌کند به شکلی که حتی اینها در پیاده‌روها هم کارهای منافی عفت انجام می‌دهند و توی خیابان و حتی ایستاده و در حال راه رفتن آبستن می‌شوند.

اگر ما آن محمدرضا و این آمریکا را در این خاک اسلام برانداختیم برای همین بود که جلوی این چیزها را بگیریم. حتی می‌گویند اینها زن و مرد با هم می‌روند وارد ورزشگاه می‌شوند و وقتی مردهای نیمه برهنه گُل می‌زنند و همدگیر را نعوذبالله بغل می‌کنند و زنان لخت دست می‌زنند و بعد هم که دیگر هکذا و توکلت بالمومنین کاملاً تکمیلا.

پس اهتراز کنید از این مسائل و این بی‌حرمتی‌ها که همه چیز از این اختلاط‌ها شروع می‌شوند و به اختلاس‌ها و الی آخر می‌رسد که جای گفتنش نیست و خود بهتر می‌دانید و اگر من بیشتر بگویم باعث وهن است.

بعضی از مسئولین به من می‌گویند می‌خواهند بعد از من وصایای من را به صورت یک درس عمومی ۲ واحدی در دانشگاه بگذارند تا جوانان با ابعاد بلند اندیشه امام‌شان آشنا شوند.

وصیت می‌کنم اصلاً راضی به این امر نیستم و همین که یک رشته در حد فوق دکترای پیوسته به اسم آشنایی با ابعاد طولانی فکر امام و پیامدها و آثار و خیرات و برکاتش بگذارند تا فرزندانم من را بخوانند بس است و اصلاً ما دنبال این حرف‌ها نیستیم که الامام فی رأس امور کل‌المسلین مسئول فی کان اموالکم امامکم و امامکم اموالکم و تحسیناً محسناً احمد.

XS
SM
MD
LG