لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۷

ابوالفضل قدیانی، منتقد سرسخت حکومت ایران، به ده ماه حبس محکوم شد


ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی
ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و منتقد سرسخت حکومت جمهوری اسلامی، از سوی دادگاه انقلاب بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ده ماه حبس محکوم شد.

وب‌سایت «کلمه» اعلام کرد که این حکم از سوی شعبه ۲۸ دادگاه‌ انقلاب اسلامی صادر و در تاریخ هشتم تیر به این فعال سیاسی ابلاغ شده است.

به گزارش این وب‌سایت او با دریافت دو ابلاغیه جداگانه بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب و و برای اتهام«نشر اکاذیب در فضای مجازی» به دادگاه کیفری احضار شده است.

ابوالفضل قدیانی، عضو مؤسس و پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، تاکنون چندین بار بازداشت و زندانی شده است و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی محسوب می‌شود.

این کنشگر سیاسی ۲۴ اسفند پارسال با انتشار یادداشتی ضمن اعلام خبر احضار خود به دادگاه انقلاب تهران گفته بود از آنجا که دادسراها و دادگاه‌های انقلاب را فاقد وجاهت قانونی می‌داند در این دادگاه حاضر نخواهد شد.

او در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و پس از آن انتقادهای تندی را علیه حکومت و رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرد.

او از مخالفان صریح و سرسخت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

آقای قدیانی ۲۵ خرداد با انتشار یادداشتی، صنایع هسته‌ای را «ابزار استمرار حکومت غیرقانونی، غاصبانه، نامشروع و مادام‌العمر علی خامنه‌ای» خوانده بود.

این فعال سیاسی از جمله صدها مدنی و سیاسی نیز بود که در بیانیه‌ای که اواخر فرودین امسال منتشر کردند، تنها راهکار «خشونت‌پرهیز و دموکراتیک» برای گذار از جمهوری اسلامی و «تحقق اصل تفکیک دو نهاد دین و دولت» در کشور را «مراجعه به آراء ملت با برگزاری نوعی همه‌پرسیِ آزاد» عنوان کرده بودند.

با استفاده از گزارش‌های وب‌سایت کلمه و رادیوفردا؛ ف.ع/ ب.ب
XS
SM
MD
LG