لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۸

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف خامنه‌ای، بازداشت شد


ابوالفضل قدیانی ۷۸ ساله که به بیماری قلبی مبتلاست، پارسال با حکم دادگاه انقلاب به ۱۰ ماه حبس محکوم شد
ابوالفضل قدیانی ۷۸ ساله که به بیماری قلبی مبتلاست، پارسال با حکم دادگاه انقلاب به ۱۰ ماه حبس محکوم شد

پسر ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف علی خامنه‌ای، اعلام کرد که پدرش بازداشت شده است.

احمد قدیانی روز دوشنبه ۹ مهر در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که «ریختند خانه پدری‌ام و او را بردند».

او بازداشت پدرش را «از نشانه‌های پناه بردن به همان شیوه‌‌ قدیمی» دانسته و افزوده است: «می‌خواهند چماقی را که از دولت خارجی خوردند بر سر منتقدین داخلی فرود آورند برای نمایش اقتداری که فرو ریخته است».

به نظر می‌رسد اشاره او به ضرباتی است که ارتش اسرائیل در روزهای گذشته به گروه حزب‌الله لبنان وارد کرده که در جریان آن حسن نصرالله، دبیرکل این گروه، کشته شد. حزب‌الله از گروه‌های اصلی نیابتی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در فهرست تروریستی ایالات متحده قرار دارد.

احمد قدیانی در بخش پایانی پست خود با اشاره به رهبران جمهوری اسلامی گفته که «از گذشته درس نمی‌گیرند و تا ته دره می‌روند».

ابوالفضل قدیانی از منتقدان سرسخت رهبر جمهوری اسلامی است که در سال‌های اخیر بارها به مواضع و عملکرد او تاخته است.

این فعال سیاسی ۷۸ ساله که به بیماری قلبی مبتلاست، پارسال با حکم دادگاه انقلاب به ۱۰ ماه حبس محکوم شد. این حکم پس از آن صادر شد که او ضمن حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، در پنجم دی‌ماه ۱۴۰۱ علی خامنه‌ای را «بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران» و مصداق تمام و کمال «مفسد فی‌الارض و محارب» خوانده و گفت: «مطمئن باشید این حکومت رفتنی است».

آقای قدیانی عضو مؤسس و پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی محسوب می‌شود که به ویژه پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ به یکی از منتقدان سرسخت علی خامنه‌ای تبدیل شد و پیش از این نیز چندین بار بازداشت و زندانی شده بود.

XS
SM
MD
LG