لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۳

جسد ابراهیم رئیسی در مشهد به خاک سپرده شد

۱۸:۴۴ ۳۰.۲.۱۴۰۳

مقام ایرانی به رویترز: وضعیت «بسیار نگران‌کننده» است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک «مقام ایرانی» اعلام کرد که جان رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران در پی سقوط هلی‌کوپتر در خطر است.

این مقام در ادامه به رویترز گفته است:‌ «ما هنوز امیدواریم، اما اخبار و اطلاعاتی که از محل سقوط به دست می‌آید بسیار نگران‌کننده است.»

مقام‌های رسمی در ایران می‌گویند گروه‌های جست‌وجو هنوز نتوانسته‌اند هلی‌کوپتر سقوط کرده حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش در استان آذربایجان شرقی را به دلیل بدی آب و هوا و صعب‌العبور بودن منطقه بیابند.

۱۸:۱۹ ۳۰.۲.۱۴۰۳

موضع وزارت امور خارجه آمریکا درباره سانحه

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به رادیو فردا گفت: «ما گزارش‌ها درباره فرود سخت احتمالی هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را به دقت دنبال می‌کنیم.»

او افزود: «در حال حاضر ابراز نظر بیشتری نمی‌کنیم.»

بر اساس اعلام خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، یکی از سرنشینان هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی بوده که در مناطق جنگلی استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

۱۸:۰۰ ۳۰.۲.۱۴۰۳

برخی اعضای هیئت دولت رئیسی به تبریز رفتند

سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بعد از برگزاری جلسه هیئت دولت در روز یکشنبه و بررسی گزارش‌ها درباره سانحه، تعدادی از اعضای کابینه راهی تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی گفته است معاون اول رئیس‌جمهور همراه با «بخشی از اعضای دولت» تهران را ترک کردند و به تبریز رفتند.

هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، به گزارش رسانه‌های ایران در جنگل «دیزمار» و در نزدیکی ورزقان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

۱۷:۵۱ ۳۰.۲.۱۴۰۳

اعزام «هشت آمبولانس» و جست‌وجوی «زمینی» محل سانحه

سخنگوی اورژانس ایران می‌گوید به دلیل «مه شدید» امکان امداد هوایی در محل وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی وجود ندارد.

بابک یکتاپرست به خبرگزاری ایرنا گفت که یک هلی‌کوپتر اورژانس برای امدادرسانی اعزام شده بود که به دلیل مه شدید نتوانست در منطقه فرود بیاید و مجبور به بازگشت شد.

به گفته او، هشت دستگاه آمبولانس به ورزقان، محل وقوع حادثه، اعزام شده و امدادگران اورژانس به صورت زمینی در حال جست‌و‌جو و یافتن محل حادثه هستند.

همچنین وزیر کشور ایران با اشاره به وضعیت آب و هوایی ابراز امیدواری کرد امدادگران «به‌سرعت به محل حادثه برسند.»

۱۷:۳۶ ۳۰.۲.۱۴۰۳

ایسنا: زخمی شدن برخی سرنشینان «قطعی» است

خبرگزاری ایسنا اعلام کرد زخمی شدن برخی سرنشینان هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش «قطعی» است و همچنین به نقل از «برخی منابع غیر رسمی» از کشته شدن «برخی همراهان رئیس جمهور» خبر داد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داده که هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی «ساعتی در رادار نبوده است».

ایسنا ساعتی بعد، این بخش از گزارش خود را حذف کرد.

۱۷:۳۰ ۳۰.۲.۱۴۰۳

شرایط آب‌وهوایی کار را برای گروه‌های امداد سخت کرده است

ایرنا نوشته است:‌ «شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبه‌رو کرده است.»

به نوشته این خبرگزاری دولتی، امدادگران حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع حادثه به محل اعلام شده رسیدند و «جست‌وجو» را آغاز کردند.

بر اساس همین گزارش، امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه و استاندار آذربایجان شرقی از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

۱۷:۲۹ ۳۰.۲.۱۴۰۳

گزارش‌های اولیه از وقوع سانحه در شمال غربی ایران

گزارش‌های اولیه منتشر شده در رسانه‌های حکومتی ایران از وقوع «سانحه» برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش در استان آذربایجان شرقی، خبر می‌دهند.

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت از «اخبار تأیید نشده» مبنی بر وقوع «سانحه» برای هلی‌کوپتر «حامل رئیس‌جمهور» در منطقه جلفا خبر داد.

تلویزیون حکومتی ایران ابتدا از «فرود سخت» این هلی‌کوپتر خبر داده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رئیسی را تأیید کرد و آن را «فرود سخت» خواند و محل حادثه را جنگل «دیزمار» بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG