لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۸

تهدید دوباره عراقچی: واکنش ایران به اسرائیل حتمی است


عباس عراقچی، وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی، برای چندمین بار در روزهای اخیر بر «قطعی و حتمی بودن» پاسخ ایران به اسرائیل به دلیل کشته شدن اسماعیل هنیه تاکید کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز یکشنبه چهارم شهریور در توییتی نوشت در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایتالیایی خود، آنتونیو تاجانی، به او تاکید کرده است پاسخ تهران به اسرائیل «حتمی است» و «دقیق و حساب شده خواهد بود».

عباس عراقچی با بیان اینکه با همتای ایتالیایی خود «بحث مفصلی» درباره منطقه داشته، مدعی شد که جمهوری اسلامی، برخلاف اسرائیل، «به دنبال گسترش تنش نیست اگرچه از آن هراسی ندارد».

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، مقام ارشد حماس که به تهران سفر کرده بود، مقام‌های جمهوری اسلامی بارها اسرائیل را به انتقام و «خونخواهی» تهدید کرده‌اند.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

اظهارات جدید وزیر خارجه جمهوری اسلامی در حالی بیان شده که یک شب پیشتر اسرائیل از حمله پیشدستانه به مواضع حزب‌الله لبنان برای خنثی کردن طرح این گروه خبر داده بود.

عباس عراقچی در روزهای اخیر چند بار دیگر به موضوع «حتمی بودن» پاسخ تهران به اسرائیل تاکید کرده و از جمله صبح یکشنبه هم گفت که این پاسخ «در زمان مناسب و به شیوه مناسب» داده خواهد شد.

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر از ایران خواسته‌اند تنش‌ها را تشدید نکند و مانع از شعله‌ور شدن آتش جنگ شود.

XS
SM
MD
LG