لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۸

«دو نفر در ارتباط» با سازمان مجاهدین خلق در کرج دستگیر شدند


بازداشت شدگان هم‌اکنون در زندان هستند و تحقیقات از آنان در حال انجام است
بازداشت شدگان هم‌اکنون در زندان هستند و تحقیقات از آنان در حال انجام است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز روز دوشنبه ۲۹ خرداد از دستگیری دو نفر در کرج در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حاجی رضا شاکرمی گفت: این دو نفر زن و مرد بوده و «به ارتباط خود با سرپل» با سازمان مجاهدین خلق اقرار کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان این‌که این افراد پول‌هایی هم در مورد اقدامات خود دریافت کرده‌اند، افزود: بازداشت شدگان در حال حاضر در زندان هستند.

وی بی آنکه جزییات بیشتری در مورد بازداشت شدگان بدهد، اشاره کرد که «تحقیقات از این افراد در حال انجام است.»

در همین ارتباط،‌ به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این مقام قوه قضائیه گفت:‌ «دستگیر شدگان که دارای ارتباطاتی با منافقین بودند اخبار و عکس به ویژه در خصوص انتخابات را در اختیار منافقین قرار می دادند.»

او اضافه کرد: «این افراد در ازای دادن اطلاعات وعکس به منافقین از آنها مبالغی را دریافت می کردند.»

مساله فعالیت اعضای سازمان مجاهدین خلق در ایران برای مسئولان جمهوری اسلامی حساس برانگیز بوده است.

در دی ماه سال گذشته و اندکی پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ۲۳ تن از مقام‌های ارشد پیشین آمریکایی در نامه‌ای از او خواستند با بازنگری در سیاست واشینگتن در قبال ایران، با «شورای ملی مقاومت ایران» کار و مشورت کند.

«شورای ملی مقاومت ایران» شامل سازمان مجاهدین خلق و چند گروه دیگر است که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

در پی نامه مقام‌های ارشد خطاب به رییس‌جمهوری آمریکا، سناتور جمهوری‌خواه جان مک کین با مریم رجوی و اعضای گروه سازمان مجاهدین خلق در آلبانی دیدار کرد که این دیدار باز هم به حساسیت‌های جمهوری اسلامی دامن زد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، بهرام قاسمی، روز دوشنبه ۲۷ فروردین گفت که «حتی با تغییر حاکمیت در آمریکا نیز نشان داده شد که نگاه توسعه تروریسم در منطقه وجود داشته و این خطایی است که باید دولت آمریکا مانند دیگر خطاها تاوان آن را پس دهد».

این سخنان در حالی بیان می‌شود که جان مک‌کین از سناتورهای ارشد کنگره آمریکا بوده و دارای مقامی در دولت این کشور نیست.

شماری از هواداران سازمان مجاهدین خلق که برای سال‌ها در اردوگاه اشرف و پس از آن لیبرتی در عراق ساکن بودند، از سال ۹۲ به این سو، تحت نظارت سازمان ملل در آلبانی مستقر شده‌اند و اواخر تابستان سال گذشته اعلام شد که انتقال این افراد از عراق به آلبانی به طور کامل انجام شده است.

پیشتر در نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در تیرماه ۹۵ در پاریس، شاهزاده ترکی الفیصل، از مقام‌های پیشین عربستان سعودی حضور داشت و در مرداد ماه همان سال نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی، رهبر این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.

هر دو رویداد با انتقاد مقام‌های ایران روبه‌رو شده و ایران در تابستان گذشته به فرانسه به عنوان کشور میزبان نشست سازمان مجاهدین خلق، و به محمود عباس به دلیل دیدار با خانم رجوی رسماً اعتراض کرد.

جمهوری اسلامی گروه سازمان مجاهدین خلق را یک گروه « تروریستی» می‌خواند. در حالی‌که شورای ملی مقاومت ایران شامل سازمان مجاهدین خلق،حدود چهار سال پیش از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج شد.

XS
SM
MD
LG