لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۳

رویترز: کره شمالی به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره پاسخ نداده است


کیم جونگ‌اون
کیم جونگ‌اون

یک مقام ارشد دولت بایدن روز شنبه ۲۳ اسفند به رویترز گفت دولت آمریکا از اواسط ماه فوریه تلاش‌هایی برای تماس با کره شمالی انجام داده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

رویترز می‌گوید، مطرح شدن موضوع تلاش ناموفق آمریکا برای ارتباط با کره شمالی می‌تواند پرسش‌هایی در خصوص رویکرد دولت جو بایدن برای حل تنش فزاینده بر سر برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ مطرح کند.

رویترز می‌افزاید، این موضوع همچنین بر برنامه و مذاکرات وزیران خارجه و دفاع آمریکا در جریان سفر هفته آینده آنها به ژاپن و کره جنوبی تاثیر خواهد گذاشت.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفته است: از ماه فوریه دولت جدید آمریکا کوشید از کانال متعددی از جمله از طریق دفتر نمایندگی کره شمالی در نیویورک با پیونگ یانگ ارتباط برقرار کند.

این مقام اضافه کرده است، تا امروز ما هیچ پاسخی از پیونگ یانگ دریافت نکرده‌ایم.

رویترز می‌گوید، دفتر نمایندگی کره شمالی به پرسش این خبرگزاری در این خصوص پاسخی نداده است.

این مقام دولت آمریکا همچنین تصریح کرد، در حالی کره شمالی به درخواست دولت جدید آمریکا پاسخ نداده است که طی یک سال گذشته گفت‌وگوی جدی بین دو کشور صورت نگرفته است. این در حالی است که آمریکا چند تلاش کرده است تا با کره شمالی تعامل کند.

این مقام دولت جو بایدن در ادامه گفته است، نهادها و آژانس‌های دولت آمریکا در حال ارزیابی و بازبینی رویکرد خود در قبال کره شمالی هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از احتمال اعمال تحریم‌های تازه علیه کره شمالی با هماهنگی با متحدان برای فشار بر پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای خبر داده است.

رویترز می‌گوید، تحریم‌ها تاکنون نتوانسته‌اند کیم جونگ اون را وادار کنند که برنامه هسته‌ای کره شمالی را متوقف کند.

کره شمالی حتی به رغم دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر این کشور، برنامه موشکی و هسته ای خود را متوقف نکرد.

به رغم این که به دنبال دیدار تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون در خرداد ۱۳۹۷ برای مدتی از سطح تنش‌ها کاسته شد.اما این دیدارها در زمینه پاک‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح هسته‌ای فرجامی نیافت.

با استفاده از رویترز
XS
SM
MD
LG