لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۷

بوئینگ ۱۲ هزار نفر از کارکنانش را بیکار کرد


زمین‌گیر شدن هواپیماهای مسافربری مدل ۷۳۷ بوئینگ به دلیل شیوع کرونا.
زمین‌گیر شدن هواپیماهای مسافربری مدل ۷۳۷ بوئینگ به دلیل شیوع کرونا.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز چهارشنبه هفتم خرداد اعلام کرد که ۱۲ هزار نفر از کارکنان این شرکت در طرح تجدید سازمان برای انطباق با پیامدهای بحران کرونا شغل خود را از دست خواهند داد.

این شرکت در عین حال افزود که طی ماه‌های آینده نیز چندین هزار فرصت شغلی دیگر در این شرکت از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بوئینگ ماه آوریل اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی ۱۰ درصد از کارکنانش را که در سراسر جهان حدود ۱۶۰ هزار نفر است اخراج خواهد کرد.

مديران این شرکت روز چهارشنبه گفتند بازخرید داوطلبانه حدود پنج هزار و ۵۰۰ کارمند در آمریکا را تصویب کرده و این افراد در هفته‌های آینده شرکت را ترک خواهند کرد.

بوئینگ افزود که در روز‌های آینده نیز بازخرید داوطلبانه شش هزار و ۷۷۰ نفر دیگر قطعی خواهد شد.

تحت تاثیر کاهش تقاضا برای تولید هواپیما در نتیجه بحران کرونا شرکت بوئینگ می‌کوشد هزینه‌هایش را کاهش دهد.

دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، در ‌ای‌میلی خطاب به کارکنان شرکت نوشت: «تحت تاثیر پیامدهای شدید همه‌گیری ویروس کرونا برای صنعت هوایی میزان تقاضا برای هواپیما و خدمات مربوط به آن طی سال‌های آینده به شدت کاهش خواهد یافت و در نتیجه فرصت‌های شغلی در کارخانجات و دفاتر ما نیز کاهش می‌یابد».

شرکت بوئینگ در ماه آوریل، برای دومین بار طی سال جاری، هیچ سفارشی برای تولید هواپیما دریافت نکرد و مشتریان آن ۱۰۸ مورد سفارش برای هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس را که به دلیل نقض فنی زمین‌گیر شده‌اند لغو کردند. در نتیجه امسال برای شرکت بوئینگ از سال ۱۹۶۲ تاکنون بدترین سال مالی است.

مشکلات مالی شرکت بوئینگ که سال گذشته با سقوط مرگبار دو فروند هواپیما از مدل ۷۳۷ مکس و زمین‌گیر شدن تمامی هواپیماهای این مدل آغاز شد امسال تحت تاثیر پیامدهای بحران کرونا برای صنعت هوایی تشدید شده است.

انتظار می‌رود که بخش زیادی از تعدیل نیرو در کارخانجات سیاتل انجام شود که مرکز تولید هواپیماهای مسافربری است. فعالیت بخش‌های نظامی و فضایی این شرکت باثبات است و مدیران بوئینگ امیدوارند که بتوانند خسارات ناشی از کاهش تولید و فروش هواپیماهای مسافربری را جبران کنند.

تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا در ماه‌های اخیر سفرهای هوایی در سراسر جهان حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است، بسیاری از شرکت‌های هوایی کارکنان‌شان را بیکار کرده و بدون کمک‌های مالی دولت در مرز ورشکستگی قرار خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG