لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

وحشت در مارسی به دنبال خشونت بی‌سابقه نوجوانان عضو باندهای مواد مخدر


شهر مارسی در جنوب فرانسه از درگیری‌های خشونت‌آمیز دو باند رقیب مواد مخدر که عاملان و قربانیان آن بسیار جوان‌تر از گذشته هستند در وحشت فرو رفته و خشونت‌ها به خشم عمومی منجر شده است.

دادستان مارسی روز دوشنبه ۱۶ مهر این حوادث را «خشونت‌های بی‌سابقه و خارق‌العاده» توصیف کرد و گفت قاچاقیان مواد مخدر به شکل فزاینده‌ای نوجوانان را به کار گرفته‌اند.

به گفته او یک نوجوان ۱۵ ساله به ضرب چاقو مجروح و سپس زنده به آتش کشیده شده است. یک نوجوان ۱۴ ساله نیز یک راننده تاکسی را که به خواست او توقف نکرده بود، با شلیک گلوله به سرش به قتل رسانده است.

روزنامه «پاریزین» به نقل از مقامات دادستانی گزارش داد که از قرار معلوم این خشونت‌ها نتیجه ادامه نبرد دو باند مواد مخدر به نام‌های «دی زی مافیا» و «کلن دس بلکس» (قبیله سیاه‌ها) بر سر یک منطقه پردرآمد فروش مواد مخدر در شهر مارسی است.

نوجوان ۱۵ ساله از یک قاچاقچی سابقه دار ۲۳ ساله که زندانی است، دستور گرفته بود که برای ترساندن اعضای باند رقیب به سوی درِ یک ساختمان شلیک کند وسپس آن را به آتش بکشد. از قرار معلوم به او وعده داده بود که برای این کار دو هزار یورو دریافت خواهد کرد.

ولی به گفته دادستانی این نوجوان گیر افتاد و یکی از اعضای باند رقیب پس از بازرسی بدنی اسلحه او را کشف کرد، پنجاه ضربه چاقو به او زد و او را زنده زنده سوزاند.

عضو زندانی باند که طراح این برنامه بود با هدف انتقام یک نوجوان ۱۴ ساله را با پرداخت ۵۰ هزار یورو اجیر می‌کند. ولی به گفته دادستانی این طرح نیز ناکام ماند.

شواهد نشان می‌دهد که این نوجوان ۱۴ ساله که شبانه در یک تاکسی به سوی مقصدش در حال تردد بود، ناگهان احساس کرد که قربانی بالقوه خود را در خیابان دیده است.

او به راننده تاکسی می‌گوید که در همان نقطه توقف کند و منتظر او بماند چون کاری را باید انجام دهد و به‌زودی برمی گردد.

اما راننده تاکسی، مردی ۳۷ ساله و صاحب دو فرزند، به حرف او توجه نمی‌کند و به راندن ادامه می‌دهد. دادستانی معتقد است که در این لحظه نوجوان مسلح گلوله‌ای به پشت سر راننده تاکسی شلیک می‌کند و او را می‌کشد.

XS
SM
MD
LG