لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۹

کرونا در ایران؛ ۴۱۹ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته جان باختند


بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته هم‌چنان بیش از ۴۰۰ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهار‌شنبه، ۱۴ آبان، اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته با جان باختن ۴۱۹ نفر دیگر از مبتلایان، آمار رسمی کل قربانیان کووید ۱۹ به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری همچنین از شناسایی ۸ هزار و ۴۵۲ بیمار جدید در این مدت خبر داد و مجموع کل مبتلایان را ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر اعلام کرد.

به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت، سه هزار و ۲۹۴ بیمار جدید در این مدت بستری شده‌اند و در حال حاضر ۵۴۲۶ نفر از بیماران در «وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.»

آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.

به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، رقم واقعی عدد مبتلایان به کرونا در ایران «خیلی بزرگ‌تر از عددی است که در حال حاضر به عنوان تعداد موارد ابتلا مطرح می‌شود.»

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران هم به تازگی گفت که آمار مرگ‌ومیر «حداقل ۳ برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران هم امروز با اشاره به این که هنوز به مرحله «ثبات بیماری» کرونا نرسیده‌ایم از «مصرف بی‌سابقه اکسیژن» در بیمارستان‌ها در شرایط کنونی «اوج بیماری» خبر داد.

فرشاد علامه همچنین با اشاره به پر شدن همه تخت‌های بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بیماران کرونا اختصاص داده شده، بر لزوم افزودن تخت‌های جدید به این بیماران تاکید کرد.

در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان، و سیستان و بلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور در وضعیت «قرمز» به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG