لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۵

۱۳۷ نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اجرای تحریم های روسیه شدند


نمایی از مجلس نمایندگان آمریکا (عکس از آرشیو)
نمایی از مجلس نمایندگان آمریکا (عکس از آرشیو)

بیش از دو سوم دمکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ خواستند تا هرچه‌زودتر قانون تحریم ها علیه روسیه را اجرا کند.

«قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» که تابستان گذشته تصویب شد،‌ تحریم هایی را علیه روسیه به دلیل دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ وضع کرده است.

رویترز روز دوشنبه ۲۱ اسفند گزارش داده است، دست‌کم ۱۳۷ نفر از دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا این نامه‌ را امضا کردند. آنها از رییس جمهوری آمریکا خواسته اند تا این قانون مصوب را هرچه زودتر اجرا کند.

آنها گفتند که ترامپ مهلت قانونی ۲۹ ژانویه را برای اعمال تحریم‌هایی که در «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» آمده از دست داده است.

اعضای کنگره، جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها، دولت ترامپ را تحت فشار قرار داده‌اند تا روسیه را بابت آنچه که پل رایان، رییس مجلس نمایندگان، «حمله‌ شوم و سیستماتیک» در مبارزات انتخاباتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ و جلوگیری از دخالت بالقوه‌ی خارجی در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر جاری خواند، مجازات کند.

روسیه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا را رد می‌کند. دونالد ترامپ نیز بارها هرگونه همکاری بین ستاد انتخاباتی خود و روسیه را رد کرده است. راستی‌آزمایی‌های مربوط به این موضوع توسط کمیته‌های کنگره و رابرت مولر ، مستشار ویژه در جریان است.

رهبران دمکرات در مجلس نمایندگان و سنا و همچنین دمکرات‌های کمیته‌های قضایی کنگره، روز دوشنبه به طور جداگانه نامه‌ای را منتشر کردند که در آن از دونالد ترامپ خواسته‌اند از هر وسیله‌‌ای برای استرداد ۱۳ شهروند روس که مولر ماه گذشته علیه آنها اعلام جرم کرد، استفاده کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته اعلام کرد در صورت اثبات نقض قوانین روسیه توسط این شهروندان، امکان محاکمه آنها در روسیه وجود دارد.

ممکن است به زودی اقداماتی در جهت تحریم روسیه صورت گیرد. دن کاتز، رئیس اطلاعات ملی آمریکا، هفته گذشته در نشست مجلس سنا بر اهمیت مسئله امنیت انتخابات از سوی دولت تاکید کرد و گفت وزارت خزانه‌داری در اوایل این هفته، تحریم‌های خود علیه روسیه را اعلام خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG