لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۰

دی‌دی، رپر مشهور آمریکایی، به اتهام «تعرض جنسی» سال آینده محاکمه می‌شود


دی‌دی به همراه ده‌ها نفر دیگر متهم به تعرض جنسی، تجاوز و بهره‌کشی جنسی شده و این پرونده‌ها همچنان در حال بررسی است
دی‌دی به همراه ده‌ها نفر دیگر متهم به تعرض جنسی، تجاوز و بهره‌کشی جنسی شده و این پرونده‌ها همچنان در حال بررسی است

شان کامبز، معروف به «دی‌دی»، یکی از چهره‌های سرشناس دنیای رپ و بازار موسیقی آمریکا، به زودی در دادگاهی به اتهام «تعرض جنسی» و «اخاذی با تهدید» محاکمه خواهد شد.

در جلسه‌ای که روز پنجشنبه ۱۹ مهر با حضور این متهم برگزار شد، قاضی اعلام کرد که محاکمه از ۱۵ اردیبهشت سال آینده در منهتن آغاز خواهد شد.

در جریان جلسه، قاضی همچنین در مورد اعمال دستورالعمل سکوت برای جلوگیری از بحث وکلای مدافع یا دادستان‌ها با رسانه‌ها بحث کرد.

دی‌دی به همراه ده‌ها نفر دیگر متهم به تعرض جنسی، تجاوز و بهره‌کشی جنسی شده و این پرونده‌ها همچنان در حال بررسی است.

وکلای دیدی تاکنون بارها بی‌گناهی موکل خود را اعلام کرده‌اند و اتهامات را «کذب و توهین‌آمیز» خوانده‌اند. دیدی نیز در دادگاه کیفری، نسبت به تمام اتهامات اعلام بی‌گناهی کرده است.

دی‌دی، متهم ردیف اول این پروندهٔ جنایی فدرال، به ربودن، دارو دادن و وادار کردن زنان به انجام فعالیت‌های جنسی تحت تهدید یا با استفاده از سلاح گرم متهم شده است. همچنین، پلیس در یک یورش به عمارت وی در لس آنجلس، تجهیزاتی برای برگزاری مهمانی‌های جنسی پیدا کرده که شامل داروها و بیش از ۱۰۰۰ بطری روغن بچه بوده است.

تونی بازبی، وکیلی که برخی از شاکیان پرونده را نمایندگی می‌کند، اظهار داشته که بیش از ۱۰۰ زن و مرد از سراسر ایالات متحده یا شکایت کرده‌اند یا به زودی علیه این غول دنیای موسیقی شکایت خواهند کرد. برخی از این افراد ادعا کرده‌اند که این جرایم زمانی اتفاق افتاده که آن‌ها کودک بوده‌اند.

در حال حاضر، دیدی در مرکز بازداشت فدرال متروپولیتن در بروکلین نگهداری می‌شود و وکلای او برای آزادی او با قید وثیقه و تا زمان محاکمه تلاش می‌کنند. با این حال، یک قاضی فدرال نیویورک درخواست آن‌ها برای قرار وثیقه را رد کرده و اعلام کرده که احتمال فرار متهم زیاد است.

مشکلات حقوقی دی‌دی از اواخر سال ۲۰۲۳ و زمانی آغاز شد که دوست‌دختر سابقش، کاساندرا ونتورا، از او به خاطر آزار و تجاوز خشونت‌آمیز شکایت کرد. اگر چه این شکایت یک روز بعد و با پرداخت مبلغی نامشخص از طرف دی‌دی به شاکی حل‌وفصل شد، اما در هفته‌های بعد چندین زن دیگر نیز شکایاتی را علیه او به اتهام تجاوز جنسی مطرح کردند.

هنوز مشخص نیست که آیا اتهامات جنایی بیشتری علیه دی‌دی مطرح خواهد شد یا خیر. با این حال، دادستان‌ها اعلام کرده‌اند تحقیقات همچنان ادامه دارد و از قربانیان خواسته‌اند تا با مقامات تماس بگیرند.

مسیر پیش رو برای دی‌دی پر از چالش است و او در صورت اثبات اتهامات، با مجازات‌های سنگینی روبرو خواهد بود که می‌تواند تا ۱۵ سال زندان به همراه داشته باشد.

پرونده‌های فدرال آمریکا به طور کلی برای عموم باز هستند، و جز در مواردی که اطلاعات حساس ملی مطرح باشد، این دادگاه‌ها نیز برای رسانه‌ها و عموم قابل دسترسی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG