لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۵

درخشش «جرم» و «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره فجر


فیلم «جرم» مسعود کیمیایی بهترین فیلم جشنواره فجر شناخته شد.
فیلم «جرم» مسعود کیمیایی بهترین فیلم جشنواره فجر شناخته شد.
در بیست و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر فیلم‌های «جرم» مسعود کیمیایی و «جدایی نادر از سیمین» هر کدام با پنج سیمرغ در این جشنواره درخشیدند و در حالی که «جرم» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد، فیلم اصغر فرهادی نیز سیمرغ فیلم منتخب مردم را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر در مراسم اختتامیه این جشنواره که چهارشنبه شب، ۲۷ بهمن‌ماه برگزار شد، اصغر فرهادی جایزه بهترین کارگردانی و همچنین بهترین فیلمنامه را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» دریافت کرد؛ فیلمی که هم‌اکنون به نمایندگی از ایران در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین نیز به رقابت می‌پردازد.

آقای فرهادی که هم‌اکنون به منظور نمایش فیلمش در برلین حضور دارد، در حین مراسم روی خط تلفن قرار گرفت و از دریافت این جوایز ابراز خرسندی کرد.

ویشکا آسایش برای نقش آفرینی در «ورود آقایان ممنوع» برنده سیمرغ شد.
فیلم «جرم» مسعود کیمیایی دیگر فیلمی بود که چندین بار در این جشنواره مطرح شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کرد.

به نوشته مهر، آقای کیمیایی در زمان دریافت جایزه ضمن قدردانی از داوران گفت: «نمی‌دانم سیمرغ ۳۰ سال پیش جا مانده که حالا به من رسیده است. نمی‌دانم چرا بعد از این همه سال یاد من افتاده‌اند.»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به مهدی هاشمی برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «آقا یوسف» و «آلزایمر» تعلق گرفت و ویشکا آسایش، برای بازی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را با خود به خانه برد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن به مهناز افشار برای ایفای نقش در فیلم «سعادت آباد» اهدا شد و حامد بهداد نیز برای حضور در فیلم «جرم» جایزه بهترین بازگیر نقش دوم مرد را دریافت کرد.

محمود کلاری، فیلمبردار «جدایی نادر از سیمین» در حال دریافت سیمرغ بلورین
در این جشنواره به محمود کلاری برای فیلمبردای فیلم «جدایی نادر از سیمین» سیمرغ اهدا شد. این فیلم جایزه بهترین صدابرداری را نیز از آن خود کرد.

کارن همایونفر، آهنگساز نیز برای ساخت موسیقی فیلم «جرم» به سیمرغ رسید. جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس نیز در فهرست جوایز «جرم» قرار گرفت.

همچنین داریوش مهرجویی، کارگردان نام‌آور سینمای ایران نیز سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران را برای ساخت فیلم «آسمان محبوب» دریافت کرد.

مراسم اختتامیه جشنواره فجر که در برج میلاد برگزار می‌شد، ساعت یازده شب به پایان رسید.
XS
SM
MD
LG