لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۷

«ضرب و شتم و بازداشت موقت داماد میرحسین موسوی»


تصویر منتشر شده از جواد سلیمی، داماد میرحسین موسوی در وبلاگ شخصی علی شکوری راد که به نوشته کلمه متعلق به ۱۴ فروردین است .
تصویر منتشر شده از جواد سلیمی، داماد میرحسین موسوی در وبلاگ شخصی علی شکوری راد که به نوشته کلمه متعلق به ۱۴ فروردین است .
علی شکوری‌راد، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی در وبلاگ شخصی خود از ضرب و شتم و بازداشت موقت داماد میرحسین موسوی در مراسم تشیع جنازه پدر آقای موسوی خبر داده و افزوده است که تعدادی دیگر از اقوام خانواده موسوی نیز در آن روز بازداشت شده‌اند.

در این نوشته آقای شکوری راد توضیح داده است که روز تشییع جنازه میر اسماعیل موسوی، پدر آقای موسوی، «چند نفر از مأموران امنیتی که لباس شخصی بر تن داشتند» جواد سلیمی، داماد آقای موسوی را که قصد دفاع از زنی را داشت که از سوی لباس شخصی‌ها بازداشت شده بود، مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر کرده‌اند.

آقای شکوری راد که به نوشته وب سایت« کلمه»، خود نیز در مراسم تشییع جنازه پدر آقای موسوی حضور داشته،‌ نوشته است که مأموران لباس شخصی آقای سلیمی را «زیر ضربات مشت و لگد گرفتند».

وبسایت کلمه، پیشتر گزارش کرده بود که مأموران امنیتی از برگزاری مراسم تشییع جنازه پدر میرحسین موسوی در تاریخ ۱۱ فروردین جلوگیری کرده و دستکم هفت تن از حاضران را بازداشت کرده بودند.

«کلمه» همچنین به نقل از «شاهدان» نوشته بود که مأموران در این مراسم دختر جوانی را کشان کشان با خود می‌بردند و اعتراض و تلاش مردم هم نتیجه‌ای در بر نداشت.

علی شکوری راد که به گفته خودش از ۱۵ سال پیش با آقای سلیمی که «استاد دانشگاه» و «دانش‌آموخته طب» است در بیمارستان همکار است، در وبلاگ خود نوشته که دلیل ضرب و شتم آقای سلیمی اعتراض وی به مردی بود که زنی را که فریاد یاحسین سر داده بود «کشان کشان می‌برد و گاهی ضربه‌ای نیز بر او وارد می‌کرد».

وی افزوده است که مأموران امنیتی علاوه بر آقای سلیمی، چند تن دیگر از «نواده‌ها» و همچنین «داماد» میر اسماعیل موسوی را نیز که «برای وساطت» به میان آمده بودند، «بازداشت کرده و با خود بردند».

این عضو ارشد جبهه مشارکت نوشته است که روز ۱۴ فروردین جواد سلیمی را در بیمارستان محل کارشان دیده است و آقای سلیمی به وی شرح داده که پس از بازداشت مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش کلمه سه برادر جواد سلیمی در دوران جنگ ایران و عراق کشته شده اند که دو تن از انها از «فرماندهان» دوران جنگ بوده اند.

پدر میرحسین موسوی، دهم فروردین، در منزل خود در تهران و در حالی که بیش از ۴۵ روز از حصر و بازداشت خانگی آقای موسوی و زهرا رهنورد می‌گذشت، به دلیل کهولت سن از دنیا رفت و آن‌گونه که برادرزاده آقای موسوی در صفحه فیسبوک خود نوشته، همان روز آقای موسوی مدتی کوتاه و در حضور مأموران بر سر پیکر پدرش حاضر شده است.

پس از درگذشت پدر میرحسین موسوی، مجمع روحانیون مبارز، شورای فعالان ملی-‌مذهبی، محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن خمینی، آیت‌الله محمد علی دستغیب و احمد منتظری در پیام‌هایی جداگانه به آقای موسوی تسلیت گفتند.

همچنین به دنبال ناتمام ماندن مراسم تشییع جنازه و جلوگیری «مأموران امنیتی» از برگزاری مراسم ختم پدر آقای موسوی، سازمان مجاهدین انقلاب با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرده و آن را نشان از «ترس و وحشت حاکمان» کنونی از هر گونه تجمعی دانست.
XS
SM
MD
LG